A párt szerdai sajtótájékoztatóján Makovi Mária azt mondta: több mint kétszáz parkolóhely szűnhet meg hamarosan, azaz már csak annyi marad, mint ahány parkolóbérletet eladnak. De mi lesz a többi autóssal?
Szeged város útjai és járdái péntek óta járhatatlanok, parkolói használhatatlanok - kezdte
Makovi Mária
. A politikus nehezményezi, hogy a hóeltakarítást a polgármesteri hivatal dolgozói által ingyenesen használt parkolóiban kezdték meg, hiszen - mint fogalmazott - az ottani alkalmazottakhoz képest nem lenne szabad a szegedi lakosságot másodrendűként kezelni. Sürgette a Szegedi Környezetgazdálkodási Kft. ügyvezetőjét, készítsen összeállítást a helyi közterületi takarítás menetéről, illetve állítson össze pontos térképet arról, mely járdaszakaszokat tisztítják a kft. munkatársai, s melyeket kell például a társasházaknak rendben tartaniuk, ugyanis ez szerinte az érintettek számára sem egyértelmű. Hozzátette: a városkép- és környezetvédelmi bizottság tagjaként ezt már 2010 óta kéri a cégtől. A közlekedés, illetve kiemelten a parkolás azonban nemcsak a nagy havazás idején, hanem az év 365 napjában gondot okoz a megyeszékhelyen - folytatta. A polgármesteri hivatalnak például nincs kimutatása a rakodási területekkel kapcsolatban. Makoviék kérdőíves felmérése szerint egy rakodóhelyet 260 órára vonnak ki a parkolásból havonta, miközben az üzlettulajdonosoknak és -bérlőknek valójában csak 40 órára lenne szükségük rakodásra, rengeteg tehát az üresjárat. Kezdeményezik az IKV által kezelt ingatlanok udvarainak felmérését is, hiszen ezeket is be lehetne vonni a parkolásba. A Jobbik önkormányzati képviselője,
Keresztúri Farkas Csaba
korábban indítványozta, hogy a polgármesteri hivatal dolgozói által ingyenesen használt parkolóhelyeket is érhesse el a lakosság, ám a közgyűlési többség ezt elvetette. Makovi Mária szerint a parkolóhelyek kötelező szélesítésével, valamint a küszöbön álló Dugonics téri beruházással újabb 206 parkolóhelyet veszít a város. A Dugonics térieket szerették volna megmenteni, ám erről a polgármesteri hivatal nem vett tudomást. A Jobbik számításai szerint a megszüntetéseket követően annyi parkolóhely marad a városban, ahány bérletet értékesítenek, így nem tudni, mi lesz a többi autóssal. Éppen ezért is tudni akarják, mennyi pénz van abban a parkolási alapban, melybe az üzletek tulajdonosai, bérlői által megváltott parkolóhelyek után folynak be a milliók. Ebből az alapból kötelezően új parkolókat kellene létesíteni, de nem ismertek az önkormányzat vonatkozó tervei... Szegeden a szervezetlenség az úr, nagy szükség lenne a járdák, a rakodóhelyek és a parkolók nyilvántartására, valamint a parkolóhelyek fejlesztésére, bővítésére - fejezte be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.