Közélet

A szegedi trolitender titkai – szabálytalansági vizsgálatot rendelt el az NFÜ

A szegedi trolitender titkai – szabálytalansági vizsgálatot rendelt el az NFÜ

2012. február 16., csütörtök
A szegedi trolitender titkai – szabálytalansági vizsgálatot rendelt el az NFÜ

A fejlesztési ügynökség azért vizsgálódik, mert információi szerint a nyertes ajánlatban szereplő trolibusz nem létező jármű.

Továbbra sem jut nyugvópontra a szegedi trolibuszbeszerzés ügye, mely az elmúlt bő egy esztendőben több alkalommal is vihart kavart a helyi közéletben. A SZEGEDma.hu értesülései szerint az elektromos tömegközlekedési projektet is ellenőrző Nemzeti Fejlesztési Ügynökség arról tájékoztatta

Botka László

polgármestert, hogy a fejlesztéssel kapcsolatban szabálytalansági vizsgálat indult. Úgy tudjuk, az NFÜ egy állampolgári bejelentés alapján kezdett vizsgálódni. A bejelentés szerint a nagyprojekt keretében kiírt közbeszerzési eljárásban a nyertes ajánlatban szereplő trolibusz nem létező jármű, nem lett konkrétan megtervezve, a kiindulási alapja az SZKT tulajdonát képező SZKT-ARC Tr.187/TV.EU trolibusz, önjáró berendezéssel kibővítve. Ugyanakkor mindez csupán papíron, mert műszakilag nincs alátámasztva, hogy a jellegrajzon ábrázolt berendezések beépíthetőek-e a vonatkozó hatósági jogszabályok, EU-szabványok maradéktalan betartásával, és az érintésvédelmi követelmények teljesülnek-e... A fejlesztési ügynökség záros határidőn belül kérte a polgármester észrevételeit, illetve az azt alátámasztó dokumentumokat. A fejleményekről természetesen beszámolunk.

Előzmények:

Mint ismeretes, az elektromos tömegközlekedés-fejlesztés kapcsán 13 alacsony padlós trolibusz vásárlására indított közbeszerzést az önkormányzat és az SZKT 2010. szeptember 10-én, amit az Ikarus–Skoda Konzorcium nyert el a 2010. december 10-i eredményhirdetés értelmében. A járművekkel a 10-es trolibuszvonalat tervezik kiszolgálni. Az ügyben azonban 2011-ben a nemzeti nyomozóhatóság kartellgyanú miatt vizsgálódott, majd tavaly késő ősszel megszüntette a nyomozást. Botka László azóta azt hangoztatja, az eljárás miatt egy évet csúszik a trolibuszbeszerzés, és az euró árfolyamának változása miatt 250 millió forint kár érte ezért Szegedet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.