A munkanélküliségtől és az elszegényedéstől tartottak leginkább a magyarok tavaly; a globális félelmek háttérbe szorultak - állapította meg az Ipsos csoport nemzetközi közvélemény-kutatása, amelynek eredményét pénteken közölték az MTI-vel.
A magyaroknak 2011 végén leginkább egzisztenciális félelmeik voltak: az emberek 74 százaléka a munkanélküliséget, 68 százaléka az elszegényedést tekintette a legnagyobb problémának. A szegénység miatt főképpen az alacsony iskolázottságúak és az idősek aggódnak, és a nők jobban tartanak tőle, mint a férfiak - olvasható a felmérésben. A világ 27 országában, a felnőtt lakosságot reprezentáló mintán készült közvélemény-kutatás szerint a harmadik legfőbb gond a magyarok számára a korrupció; érdekes adat, hogy a múlt év elején az ezt nehezményezők aránya 53, az év végén 42 százalék volt. Az egészségügyi ellátás romlásától való félelem jóval kevesebb magyarra volt jellemző tavaly: év elején a lakosság 26, év végén 30 százalékára. Az előbbieknél még kisebb arányban érezték aggasztó mértékűnek a bűnözést és az erőszakot (2011 elején 15, év végén 22 százalék), valamint az erkölcsi értékek devalvációját (13 és 17 százalék). Az iskolázottság emelkedésével egyre nő a morális szempontok súlya; a diplomások több mint negyede a négy legnagyobb gond közé sorolta az erkölcsi hanyatlást. Ezekhez képest a globális tényezők - mint a fenntarthatóságot biztosító programok, a jóléti államok esetleges megszűnése, a környezeti veszélyek vagy a klímaváltozás - sokkal kevesebb, legfeljebb egytizednyi magyarnak jelentettek problémát 2011-ben. A kvalifikáltabb rétegek és a fiatalok az átlagosnál valamivel nagyobb gondnak tartják a globalizáció esetleges negatív következményeit, de ezek a tényezők náluk is a rangsor végén találhatók. Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint a világ más országaiban is a munkahely elvesztésétől és a szegénységtől tartanak leginkább az emberek, de kisebb arányban, mint Magyarországon. A globális nehézségek esetében fordított a helyzet: bár külföldön is az ilyen félelmek állnak a lista végén, az ezeket említők aránya valamivel magasabb.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.