Fórumot tartottak: késik a Vásárhelyi utca átadása + FOTÓK
2011. október 5., szerda
Elkeseredett kereskedők, dühös lakók
A Vásárhelyi Pál utca szélesítése miatt három hónapja káosz uralkodik a környéken. Az ott található boltok, üzletek, diszkont áruházak megközelíthetetlenek, a forgalmuk a felére csökkent, a környező utcák lakói a nagy zajra, a többszörösére megnőtt forgalomra és a felelőtlenül rodeózgató autósokra panaszkodnak. Ménesi Imre szocialista önkormányzati képviselő egy lakossági fórumon tájékoztatott az építkezés jelenlegi állásáról.
Eközben a kivitelező, az osztrák tulajdonú Teerag-Asdag Kft. bejelentette, a pontatlan és megbízhatatlan közműtérképek miatt egy hónapot késik az átadás. Az építkezés jelenlegi állásáról tájékoztatta a Sever Center elé meghirdetett fórumra eljött vállalkozások képviselőit és a lakókat
Ménesi Imre
szocialista önkormányzati képviselő és a kivitelező képviselői. Felvezetésében a képviselő - tolmácsolva a helybeliek panaszait - aggodalmát fejezte ki, mi lesz, ha a napokban beköszönt a rossz idő, ahogyan prognosztizálják, és addigra nem sikerül leaszfaltozni az utat? Mikorra várható az utca kétirányúsítása, kérdezte, és mikorra lesz teljesen kész a projekt?
A pontatlan közműtérképek okozták a csúszást
Pribill Vencel
, a Teerag-Asdag Kft. vezető projektmenedzsere elmondta, a közműkiváltások jelen állapotában nem azt tükrözik, amit az eredeti tervek alapján elvártak, s ez lényegesen megnehezítette a munkájukat, a csúszás egy részét is ez okozta. Jövő hétre, hétfő- keddre szeretnék visszaállítani a körforgalmat, ezután megszűnik a terelés és ismét két sávban lehet majd közlekedni a Vásárhelyi Pál utcán. E hónap végére tervezik az aszfaltozást, s remélik, az időjárás kegyes lesz hozzájuk, mert amíg nincs eltakarva a földterület, nincs rajta a fagyvédő réteg, illetve a beton, addig ettől tartani kell. A szerződésmódosítással a végleges befejezési határidő november 30.
A kereskedők kérései
Horváth József cége, a Főnix Raktárház Kft. bérbeadás útján hasznosítja Vásárhelyi Pál utcai ingatlanjait. Az ügyvezető mintegy 6 cég nevében egy közösen írt összefoglaló levelet nyújtott át Ménesinek, amelyben leírta, hogy a munkálatok megkezdése előtt arra kérték az önkormányzatot, hogy hallgassa meg a cégek képviselőinek kérését. Ígéretet kaptak, hogy a munkálatok alatt biztosítják a gyalogosforgalmat, és úgy ütemezik, hogy az ingatlanok elzárása lehetőség szerint nyitvatartási időn túl történjen, előzetes értesítés mellett. Ebből azonban semmi sem valósult meg. A kereskedők az utolsó negyedévben realizálják éves forgalmuk 35-40 százalékát. Ahhoz, hogy mihamarabb helyreálljon a rend, és visszacsábítsák a vevőket, Horváth arra kéri a városatyákat, semmi esetre se engedélyezzenek további határidő-módosítást, amennyiben ez mégis megtörténik, a kötbért az érintett vállalkozások kapják. A vállalkozók ingyenes vagy kedvezményes áron reklámlehetőséget kérnek az önkormányzattól trolikon, buszokon, továbbá marketing-hozzájárulást, hogy a helyi médiában hatásosan tudják hirdetni vállalkozásukat az elkövetkező 3-4 hónapban. Végezetül azt szeretnék, ha egyszeri, méltányos iparűzési adókedvezményt állapítanának meg a számukra. A kivitelezők, noha értesültek a kereskedők kérelmeiről, nemigen iparkodtak eleget is tenni nekik. A projektmenedzser most ígéretet tett, utánanéz, kik azok, akik munkagépeikkel elállják a kereskedők bejáratát, és gyakran az ő magánterületükön parkolnak, és mindent megtesz, hogy a gyalogosok is balesetmentesen közlekedhessenek.
Egy fekvőrendőr másfél millió
A Mura utca és a Vásárhelyi Pál utca közötti szakaszon - 30-as övezetben - a felújítás óta 80-nal száguldoznak az autók, panaszkodott egy ifjú hölgy, 1,5 óra alatt 400 járművet számláltak meg. Kérdése az volt, van-e lehetőség azonnali hatállyal forgalomlassítók elhelyezésére. A képviselő válasza nem volt túl biztató, a probléma megoldható, de legkorábban tavasszal. És saját pénzből az ott lakók helyezhetnek-e el forgalomlassítókat, hangzott a következő kérdés, mert nyilván ezt is vállalnák, ha minden kötél szakad. Ménesi elmondta, egy fekvőrendőr elhelyezése 1,5 millió forintba kerül, és csak akkor lehetséges, ha minden helybeli lakó írásban kéri. Megpróbálta lebeszélni a hölgyet a fekvőrendőrös megoldásról, mert állítólag óriási hátránya van: nagymértékben zajkeltő hatású. A teherautók számára behajtani tilos táblák is eltűntek az utcákból, panaszolta a hölgy, amire a képviselő ígéretet tett, intézkedik, hogy mihamarabb visszakerüljenek.
Ki téríti meg a vállalkozók kárát?
Mágori Imrét, a Tejdiszkont és a Szárnyas Bázis tulajdonosát az érdekelte, a megfeleződött forgalom okán számíthatnak-e a környék kereskedői valamilyen anyagi kárpótlásra a kiesett jövedelem miatt, megtéríti-e a kárukat valaki? Ménesi válaszában elmondta, erre nem lát lehetőséget, esetleg önkormányzati csatornákon kedvezményes vagy ingyen reklám jöhetne számításba. Ha 4 sávos lesz az utca, elkészül az új járda meg a bicikliút, akkor a kereskedők vajon visszaadnák-e ennek hatására keletkezett pluszjövedelmüket – kérdezett vissza a képviselő. Egy kereskedő jelentkezett csak. A Vásárhelyi Pál utca négysávúsítása a tervek szerint a jövő tavasszal folytatódik a második ütemmel, a Bakay Nándor utca és a Kálvária sugárút közötti részen. Jelenleg a közbeszerzési eljárásokat készíti elő az önkormányzat, az útépítésre és a belvízelvezetésre külön közbeszerzési eljárást ír ki. A fórumon egy valamiben mindannyian egyetértettek: közös érdek, hogy a beruházás mihamarabb befejeződjön. Ahogyan egyikük fogalmazott, ha eddig volt türelmük, ezt a kicsit már csak kibírják. Csak halkan jegyezzük meg, van más választásuk?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.