Közélet

Környezettudatosságra neveltek a szegedi középiskolában + FOTÓK

Környezettudatosságra neveltek a szegedi középiskolában + FOTÓK

2011. szeptember 27., kedd
Környezettudatosságra neveltek a szegedi középiskolában + FOTÓK
A tehetség éve keretében szakközépiskolások ismerkedhettek meg ebben a tanévben a zöld, környezettudatos szemlélettel. A Szegedi Kereskedelmi, Közgazdasági és Vendéglátóipari Szakképző Iskola „Tehetség éve – minden ember tehetséges valamiben” – címmel tehetséggondozási és fejlesztési projektet valósított meg a 2010/2011. tanévben, melynek során vetélkedőket, egyéni fejlesztési programokat tartottak. „Az Életharmónia Alapítvány is részt vett a pályázatban, s azt a szerepet látta el, hogy a projekthez kapcsolódó tevékenységet és mindhárom tagintézmény működését segítsük környezettudatosabbá tenni. Ezek voltak a Krúdy Gyula Tagintézmény, a Kőrösy József Tagintézmény, és a Vasvári Pál Tagintézmény. Szerepünk azt a gondolatot tükrözte, hogy a tehetségfejlesztés általános céljában benne foglaltatik a tehetség morális alapjainak megteremtése is, például a környezeti magatartásban. Elveink alapján ezt a lehetőségekhez mérten a legnagyobb komplexitással és rendszerszemlélettel kívántuk megvalósítani” – mondta el portálunknak Kotogán Róbert, az alapítvány munkatársa. Hozzátette: a feladatcsokrot kilenc pontból állították össze. Az első volt a tanácsadás a környezetvédelemi szempontok integrálására a programokba, melynek célja a projekt keretében megvalósult programok, és összes tevékenység segítése volt abból a szempontból, hogy azok szellemiségükben, üzeneteikben, megközelítésükben, anyag–, eszköz-, és energiahasználatukban minél környezettudatosabbak legyenek. Készültek kiadványcsomagok, oktató és szemléletformáló filmtár is. Ezen kívül egy komplex felmérést is készítettek az alapítvány munkatársai, mely többek között tartalmazta, hogy egy-egy intézmény hol áll a mintanyújtás szerepében, mennyire termeti meg azokat a feltételeket, amely a környezettudatos magatartás kialakulását elősegíti. „Felmértük, hogy az iskolák fizikai-, pedagógiai-, és pszichológiai szinten hol helyezkednek el a környezettudatosság területén. Ehhez a felméréshez kapcsolóan javaslatrendszert is kidolgozott az alapítvány. Tartottunk tréninget a fenntarthatóság jegyében, illetve szakmai segítséget nyújtunk az úgynevezett „Ökoiskola” pályázat elkészítésében két iskola részére, végezetül pedig a projekttől függetlenül számos beltéri és kültéri növényt adományoztunk az iskoláknak környezetük gazdagítására, szépítésére” – fűzte hozzá a szakember. A programról készült tanulmányok és más anyagok itt találhatók.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.