Cikksorozatunk második részében megnézzük, hogy a kis- és középvállalkozásoknak milyen első lépéseket kell megtenniük a sikeres online jelenléthez vezető úton. Weblap, domain név és tárhely, ezek kerülnek most a középpontba - dióhéjban.
Kezdjük mindjárt a legelején, és válaszoljunk a következő kérdésre: miért akarunk megjelenni cégünkkel az interneten? Rossz válasz: mert egyre több versenytársunknak van weboldala, nehogy éppen mi maradjunk le! Gyorsan összedobunk egy honlapot – pipa, és ezzel elintéztük. Jó válasz: új lehetőséget látunk az internetben arra, hogy elérjük potenciális ügyfeleinket, vásárlóinkat. Csak akkor induljunk el az online labirintus útvesztőjében, ha az internetes megjelenést üzleti stratégiánk és kommunikációnk fontos részeként fogjuk kezelni. A labirintus olykor sötét, tele lehet zsákutcákkal, de ne aggódjunk! Igyekszünk minden tanácsot megadni, hogy ne térjünk le a helyes útról. Mi jut először az eszünkbe, amikor az internetes megjelenésekre gondolunk? Először biztosan a weboldal. Ezt fogjuk most dióhéjban körbejárni. A weblapkészítés olyan, mint egy új bolt nyitása. Ugyanúgy fel kell tennünk magunknak a következő kérdéseket: hol legyen az üzlet? Hogyan csalogassuk be az ügyfeleket? Hogyan rendezzük be a kirakatot? Csak éppen a világháló környezetében gondolkodva kell meglelni a válaszokat. Első lépésként találjuk ki, hol nyitunk üzletet. Vásároljunk egy domain nevet és egy tárhelyet. Egy jó domain név olyan, mint egy jól megtervezett cégér. Egyedi és utal a cég profiljára. Ez azért fontos, mert így a keresőmotorok (mint a google és a bing, hogy csak a legnagyobbakat említsük) könnyebben megtalálják a weboldalt és persze a potenciális ügyfelek is. Ha például robogójavítással foglalkozunk Szegeden és környékén, válasszuk inkább a www.robogojavitasszeged.hu nevet a www.gepjarmujavitas.hu helyett. Alaposan gondoljuk meg, melyik tárhelyszolgáltatót választjuk, mert később váltani már bonyolult. Egy boltot sem költöztethetünk át egyik napról a másikra a város másik részébe. Habár a külföldi tárhelyszolgáltók esetenként olcsóbbak, magyart választani hosszútávon jobban megéri, mert velük könnyebb a kommunikáció. Email címet is tőlük érdemes kérni, mert sokkal profibban hat egy konkrét cím, mint egy privát email cím becenevekkel, rövidítésekkel és számokkal. A kettőt sose keverjük! Ha az új üzletben festésre vagy kisebb átalakításra van szükség, ritkán kezdünk el magunk ecsetekkel és kalapácsokkal a munkának, inkább szakemberhez fordulunk. Ugyanígy érdemes weblapunk megtervezését hozzáértőre bízni. De ne hagyjuk a teljes munkát a kivitelezőre! Egy egyedi honlap létrehozása ami teljesen a vevőink igényeinek kielégítésére koncentrál, nem fog nélkülünk megszületni. Nem várhatjuk el a kivitelezőtől, hogy ismerje ügyfeleinket. Ez a mi feladatunk. Tudjuk meg, mit várnak el ügyfeleink a honlaptól, milyen információkra kíváncsiak, és mi a felesleges tartalom.
Diós morzsák az útra
1. Gondolkodjunk el azon, miért és hogyan akarunk megjelenni az interneten. 2. Ha egy weblap mellett döntünk, ne ugorjunk azonnal a mély vízbe. Először tanuljunk meg úszni! 3. Válasszuk meg alaposan a domain nevet, a tárhelyet, és szakértővel együtt tervezzük meg a weboldalt!
A folytatásban megvizsgáljuk a weblapok felépítését: milyen elemeket ne hagyjunk ki, milyeneket mellőzzünk, és a mi az a plusz, amivel egyidéve tehetjük az oldalunkat.
A sorozat további részei:
Az internet (nem) kemény dió – 1. rész
Az internet (nem) kemény dió – 3. rész
Az internet (nem) kemény dió – 4. rész
Az internet (nem) kemény dió – 5. rész
Lele Zsófia
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.