Közélet

Az internet (nem) kemény dió - 2. rész

Az internet (nem) kemény dió - 2. rész

2011. szeptember 2., péntek
Az internet (nem) kemény dió - 2. rész

Cikksorozatunk második részében megnézzük, hogy a kis- és középvállalkozásoknak milyen első lépéseket kell megtenniük a sikeres online jelenléthez vezető úton. Weblap, domain név és tárhely, ezek kerülnek most a középpontba - dióhéjban.

Kezdjük mindjárt a legelején, és válaszoljunk a következő kérdésre: miért akarunk megjelenni cégünkkel az interneten? Rossz válasz: mert egyre több versenytársunknak van weboldala, nehogy éppen mi maradjunk le! Gyorsan összedobunk egy honlapot – pipa, és ezzel elintéztük. Jó válasz: új lehetőséget látunk az internetben arra, hogy elérjük potenciális ügyfeleinket, vásárlóinkat. Csak akkor induljunk el az online labirintus útvesztőjében, ha az internetes megjelenést üzleti stratégiánk és kommunikációnk fontos részeként fogjuk kezelni. A labirintus olykor sötét, tele lehet zsákutcákkal, de ne aggódjunk! Igyekszünk minden tanácsot megadni, hogy ne térjünk le a helyes útról. Mi jut először az eszünkbe, amikor az internetes megjelenésekre gondolunk? Először biztosan a weboldal. Ezt fogjuk most dióhéjban körbejárni. A weblapkészítés olyan, mint egy új bolt nyitása. Ugyanúgy fel kell tennünk magunknak a következő kérdéseket: hol legyen az üzlet? Hogyan csalogassuk be az ügyfeleket? Hogyan rendezzük be a kirakatot? Csak éppen a világháló környezetében gondolkodva kell meglelni a válaszokat. Első lépésként találjuk ki, hol nyitunk üzletet. Vásároljunk egy domain nevet és egy tárhelyet. Egy jó domain név olyan, mint egy jól megtervezett cégér. Egyedi és utal a cég profiljára. Ez azért fontos, mert így a keresőmotorok (mint a google és a bing, hogy csak a legnagyobbakat említsük) könnyebben megtalálják a weboldalt és persze a potenciális ügyfelek is. Ha például robogójavítással foglalkozunk Szegeden és környékén, válasszuk inkább a www.robogojavitasszeged.hu nevet a www.gepjarmujavitas.hu helyett. Alaposan gondoljuk meg, melyik tárhelyszolgáltatót választjuk, mert később váltani már bonyolult. Egy boltot sem költöztethetünk át egyik napról a másikra a város másik részébe. Habár a külföldi tárhelyszolgáltók esetenként olcsóbbak, magyart választani hosszútávon jobban megéri, mert velük könnyebb a kommunikáció. Email címet is tőlük érdemes kérni, mert sokkal profibban hat egy konkrét cím, mint egy privát email cím becenevekkel, rövidítésekkel és számokkal. A kettőt sose keverjük! Ha az új üzletben festésre vagy kisebb átalakításra van szükség, ritkán kezdünk el magunk ecsetekkel és kalapácsokkal a munkának, inkább szakemberhez fordulunk. Ugyanígy érdemes weblapunk megtervezését hozzáértőre bízni. De ne hagyjuk a teljes munkát a kivitelezőre! Egy egyedi honlap létrehozása ami teljesen a vevőink igényeinek kielégítésére koncentrál, nem fog nélkülünk megszületni. Nem várhatjuk el a kivitelezőtől, hogy ismerje ügyfeleinket. Ez a mi feladatunk. Tudjuk meg, mit várnak el ügyfeleink a honlaptól, milyen információkra kíváncsiak, és mi a felesleges tartalom.

Diós morzsák az útra

1. Gondolkodjunk el azon, miért és hogyan akarunk megjelenni az interneten. 2. Ha egy weblap mellett döntünk, ne ugorjunk azonnal a mély vízbe. Először tanuljunk meg úszni! 3. Válasszuk meg alaposan a domain nevet, a tárhelyet, és szakértővel együtt tervezzük meg a weboldalt!

A folytatásban megvizsgáljuk a weblapok felépítését: milyen elemeket ne hagyjunk ki, milyeneket mellőzzünk, és a mi az a plusz, amivel egyidéve tehetjük az oldalunkat.

A sorozat további részei:

Az internet (nem) kemény dió – 1. rész

Az internet (nem) kemény dió – 3. rész

Az internet (nem) kemény dió – 4. rész

Az internet (nem) kemény dió – 5. rész

Lele Zsófia

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.