Közélet

Forgalomkorlátozás a Tisza Lajos körút középső szakaszán

Forgalomkorlátozás a Tisza Lajos körút középső szakaszán

2011. május 12., csütörtök
Forgalomkorlátozás a Tisza Lajos körút középső szakaszán

A 4-es villamosvonal rekonstrukciója keretében a tervek szerint folytatódik a tömegközlekedési sáv felújítása a Tisza Lajos körút középső szakaszán. Megerősítik a Centrum megálló burkolatát és befejezik a vágányzóna aszfaltozását. A munkálatok a tömegközlekedés korlátozásával járnak.

A 4-es villamosvonal rekonstrukciójához kapcsolódóan a kivitelező MTV4 Konzorcium egy hónappal ezelőtt elkezdte felújítani a közös tömegközlekedési sávot a Tisza Lajos körút középső szakaszán, a Mérey utca és a Gogol utca között. A munkálatokat május 14-én szombaton és 15-én vasárnap folytatják. Cserélik az aszfalt kopóréteget a Gutenberg utca és a Gogol utca közötti szakaszon, valamint elkészül az eredetileg is későbbre tervezett szakasz: megerősítik a Centrum megálló burkolatát. A Centrum megállónál a külső sínszál és a vágányzóna szegélye között bazaltbeton burkolat készül. Emiatt május 14-én és 15-én vágányzár lesz érvényben a villamosvonal Dugonics tér és Mérey utca közötti szakaszán. A munkálatok miatt a Tisza Lajos körút ezen szakaszán kerülni kell majd az autósoknak. Gépjárművel a Gutenberg utcából nem lehet majd balra kanyarodni a Tisza Lajos körútra. A tömegközlekedés ezen a két napon a gépkocsik sávját használja. Terelések lépnek életbe. A 3, 3F és 4 jelű villamosok ideiglenesen a Dugonics tér és a külső végállomásuk (Vadaspark, Fonógyári út, Kecskés) között közlekednek. 3-4-8 jelű pótlóbuszok viszik az utasokat Tarján és a Klinikák végállomás között. A 8 jelű trolibusz a Rókus II. számú iskola és a Kálvin tér között közlekedik. A járat Kálvin tér és Klinikák közötti szakaszát a 3-4-8 jelű pótlóbusz helyettesíti. A 10, 20, 3-4-8 jelű autóbuszok az Anna-kút irányában kihagyják a Dugonics tér és a Centrum közös villamos-autóbuszmegállót, mert az autóbuszok sem hajthatnak rá a villamospályára. A Dugonics tér felé a Centrum megállóhely kimarad; az autóbuszok a közúti sávban közlekednek. A 74 és 83 jelű autóbuszok a Mars tér irányában ugyancsak kihagyják a Dugonics tér megállót. (Lásd a térképet!)

Május 16-án hétfőn üzemkezdettől a tervek szerint június 6-án hétfőn üzemzárásig – a bazaltbeton szilárdulása miatt – a Centrum megállót gumikerekű járművek nem használhatják. A 3, 3F és 4 jelű villamosok zavartalanul közlekednek. A 3-4 jelű pótlóbusz, a 8 jelű trolibusz, a 10 és 20 jelű autóbusz mindkét irányban kihagyja a Centrum megállóhelyet. Ajánlott átszállóhely: a Dugonics tér megállóhely. A forgalmi rend teljes egészében várhatóan június 7-én kedden áll helyre. (Lásd a térképet!) A kivitelezés előrehaladtával várható további változásokról folyamatos tájékoztatást adunk. Bővebb információ:

www.ujpalyan.hu

. A 4-es villamosvonal felújítása a 2012-ig európai uniós támogatással megvalósuló, 29,5 milliárd forint értékű Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. Kivitelezés munkáit a nemzetközi közbeszerzési tenderen az MTV4 Konzorcium nyerte nettó 2,35 milliárd forintos ajánlatával; a cégtársulást a budapesti székhelyű Magyar Aszfalt Kft. vezeti, tagja a Tóth T. D. Kft. és VIV Zrt. A kivitelező elbont és újjáépít 5452 méter villamosvágányt és felsővezetéket, valamint 4 kitérőt. Felújítja a megállókat és a kapcsolódó közműveket, korszerű forgalomtechnikát telepít. Megépít 8740 négyzetméter aszfaltutat, 100 négyzetméter terelőszigetet és 4000 négyzetméter járdát. A 4-es villamosvonal a Tarján végállomás és az Anna-kúti csomópont között újul meg. Ezzel párhuzamosan a kivitelező átépíti a Glattfelder tér közlekedését; a Tisza Lajos körút ezen szakasza pedig faltól falig újjászületik. A körúton végig tömegközlekedési sáv lesz, térburkolattal látják el a járdákat és végig zöld szigeteket alakítanak ki.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.