Közélet

Belvárosokat összekötő vasutat terveznek Szeged és Hódmezővásárhely között (FRISSÍTVE)

Belvárosokat összekötő vasutat terveznek Szeged és Hódmezővásárhely között (FRISSÍTVE)

2011. március 4., péntek
Belvárosokat összekötő vasutat terveznek Szeged és Hódmezővásárhely között (FRISSÍTVE)

Megkezdődik a tervezése a Szegedet és Hódmezővásárhelyet összekötő úgynevezett TramTrain villamosvasútnak, amellyel harminc perc alatt el lehet majd eljutni az egyik belvárosból a másikba.

Az erről szóló együttműködési megállapodást pénteken írta alá Szeged polgármestere,

Botka László

(MSZP) és Hódmezővásárhely polgármestere,

Lázár János

(Fidesz) Szegeden. A megállapodás értelmében 164,5 millió forintból kezdődik meg a két település belvárosát összekötő TramTrain megtervezése. Botka László az aláírás előtt tartott közös sajtótájékoztatón elmondta: évtizedek óta konszenzus van a térségben arról, hogy a gazdasági fejlődés beindításához a közlekedési infrastruktúra európai szintre fejlesztése szükséges. Az elmúlt években a közúti infrastruktúrát javították fel, a következő uniós költségvetési ciklusban pedig a villamosközlekedés és az elővárosi közlekedés megvalósítására pályázhatnak. Azért született a két város között az együttműködés, hogy megkezdődjön a fejlesztési elképzelések a kidolgozása. A közlekedési operatív program keretében pályázott Hódmezővásárhely-Szeged TramTrain-összeköttetés megvalósíthatóságára. Ezzel párhuzamosan Szeged pályázatot nyújtott be a Makó-Szeged közötti hasonló összeköttetés terveinek elkészítésére is; Szeged erre a célra 143,5 millió forintot, százszázalékos támogatást nyert el.

Lázár János szerint Hódmezővásárhelynek alapvető érdeke, hogy Szeged erős regionális központ legyen, ezért Botka László polgármester és a szegedi közgyűlés minden erre irányuló törekvését támogatják. A jövőben arra kell alapozni az együttműködést, hogy a két város erőit egy irányba használják föl - tette hozzá. „Ezért határozottan szeretném megerősíteni, hogy parlamenti képviselőként, sőt kormánypárti frakcióvezetőként is határozottan támogatom azokat a célokat, amelyeket Botka polgármestertársam Szeged város fejlesztése érdekében megfogalmazott erre a négy esztendőre.” Mint kifejtette: Hódmezővásárhely a részletes tanulmányterv megvalósítására - amelyet 2012. március 6-ig kell elkészíteni - 164,5 millió forintos, százszázalékos támogatást nyert. A beruházás az elsődleges számítások szerint tízmilliárd forintos nagyságrendű fejlesztés. Az utazási idő ezzel harminc percre korlátozódik majd a két belváros között. A beruházásnak a szegedi tömegközlekedési fejlesztések adják az egyik pólusát, emellett Szeged és Vásárhely között a vasútvonal felújításával és Hódmezővásárhelyen a városi kötöttpálya kiépítésével jár. Lázár János szerint a beruházás a tömegközlekedés újraértelmezésének, a közösségi közlekedés újragondolásának fontos mintaprojektje lehet. Ezért, mint mondta, szeretné elérni, hogy 2012-2013-ban a beruházás elnyerje a kormányzat támogatását.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.