Megkezdődik a tervezése a Szegedet és Hódmezővásárhelyet összekötő úgynevezett TramTrain villamosvasútnak, amellyel harminc perc alatt el lehet majd eljutni az egyik belvárosból a másikba.
Az erről szóló együttműködési megállapodást pénteken írta alá Szeged polgármestere,
Botka László
(MSZP) és Hódmezővásárhely polgármestere,
Lázár János
(Fidesz) Szegeden. A megállapodás értelmében 164,5 millió forintból kezdődik meg a két település belvárosát összekötő TramTrain megtervezése. Botka László az aláírás előtt tartott közös sajtótájékoztatón elmondta: évtizedek óta konszenzus van a térségben arról, hogy a gazdasági fejlődés beindításához a közlekedési infrastruktúra európai szintre fejlesztése szükséges. Az elmúlt években a közúti infrastruktúrát javították fel, a következő uniós költségvetési ciklusban pedig a villamosközlekedés és az elővárosi közlekedés megvalósítására pályázhatnak. Azért született a két város között az együttműködés, hogy megkezdődjön a fejlesztési elképzelések a kidolgozása. A közlekedési operatív program keretében pályázott Hódmezővásárhely-Szeged TramTrain-összeköttetés megvalósíthatóságára. Ezzel párhuzamosan Szeged pályázatot nyújtott be a Makó-Szeged közötti hasonló összeköttetés terveinek elkészítésére is; Szeged erre a célra 143,5 millió forintot, százszázalékos támogatást nyert el.
Lázár János szerint Hódmezővásárhelynek alapvető érdeke, hogy Szeged erős regionális központ legyen, ezért Botka László polgármester és a szegedi közgyűlés minden erre irányuló törekvését támogatják. A jövőben arra kell alapozni az együttműködést, hogy a két város erőit egy irányba használják föl - tette hozzá. „Ezért határozottan szeretném megerősíteni, hogy parlamenti képviselőként, sőt kormánypárti frakcióvezetőként is határozottan támogatom azokat a célokat, amelyeket Botka polgármestertársam Szeged város fejlesztése érdekében megfogalmazott erre a négy esztendőre.” Mint kifejtette: Hódmezővásárhely a részletes tanulmányterv megvalósítására - amelyet 2012. március 6-ig kell elkészíteni - 164,5 millió forintos, százszázalékos támogatást nyert. A beruházás az elsődleges számítások szerint tízmilliárd forintos nagyságrendű fejlesztés. Az utazási idő ezzel harminc percre korlátozódik majd a két belváros között. A beruházásnak a szegedi tömegközlekedési fejlesztések adják az egyik pólusát, emellett Szeged és Vásárhely között a vasútvonal felújításával és Hódmezővásárhelyen a városi kötöttpálya kiépítésével jár. Lázár János szerint a beruházás a tömegközlekedés újraértelmezésének, a közösségi közlekedés újragondolásának fontos mintaprojektje lehet. Ezért, mint mondta, szeretné elérni, hogy 2012-2013-ban a beruházás elnyerje a kormányzat támogatását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.