Márciusig 1.100 milliárd forint összegű európai uniós pályázatot hirdet meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az Új Széchenyi Terv keretében, majd az év további részében 900 milliárd összegű pályázatot - mondta Fellegi Tamás, a tárca vezetője a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének csütörtöki budapesti rendezvényén.
Kifejtette: az első ütemben, márciusig 93 pályázatot hirdetetnek meg. Elmondta azt is, hogy a pályázati rendszer egyszerűbb és átláthatóbb lesz. Lerövidül a pályázatok bírálati ideje, egyszerűsödik a hiánypótlás, s a pályázat egyfordulós lesz - tette hozzá.
Fellegi Tamás
közölte, kiemelt fejlesztési terület a közlekedés, ahol 563 milliárd forint összegű forrás áll rendelkezésre. Ennek döntő része a kötött pályás közlekedés korszerűsítését szolgálja. A vállalkozásfejlesztésre fordítható pályázati összeg 173 milliárd forint. Jelezte, hogy a pályázatok a kis- és középvállalkozásokra is koncentrálnak, és ehhez egyszerűbben elérhető hatékony pénzügyi eszközöket is társítanak, köztük mikrohiteleket, a Magyar Fejlesztési Bank megújult hitelkonstrukcióit, és a Széchenyi Kártya kibővített programjában lévő forgóeszköz, beruházási és önerő hiteleket. A miniszter beszélt arról is, hogy nemzeti programok is indulnak az ÚSZT-ben a közös nemzeti célok megvalósítására. Példaként említette a közlekedési programokat, köztük a komáromi híd építését, a közösségi közlekedés átalakításához szükséges városokon belüli autóbusz és vasúti közös pályaudvarokat, a GSM-R távközlési technológiára épülő rendszer vasúti telepítését. A nemzeti program keretében a térségek turisztikai lehetőségeit is fejlesztik a Balaton, a Tisza-tó térségében, illetve elindul az Ős-Dráva program, valamint a budai vár rekonstrukciója. A tudásgazdaság növelése érdekében felgyorsítják a Talentis programot, megvalósul a szegedi szuperlézer projekt - hangsúlyozta a fejlesztési miniszter, hozzátéve, hogy a 63 milliárd forintba kerülő szuperlézer program mind a tudomány, mind a vállalkozások számára stratégia jelentőségű. A rendezvényt követően az MTI kérdésére a fejlesztési miniszter elmondta: a MÁV adósságának rendezését el kell indítani ebben a kormányzati ciklusban, annak befejezésére azonban ebben a ciklusban nem lehet számítani. Kijelentette: olyan pénzügyi mechanizmust kell kialakítani, amely fenntartható finanszírozást jelent a közösségi közlekedés és ezen belül a MÁV részére, aminek része az adósságrendezés is. "Nem tartom valószínűnek, hogy egy lépésben kerül sor a MÁV adósságának konszolidálására" - fogalmazott a tárca vezetője. Hozzátette: "ki kell alakítani egy olyan menetrendet, amelynél nem az a feladat, hogy a jelenlegi adósságot eltüntessük, lenullázzuk, hanem az, hogy az adósság a költségvetés számára kezelhető legyen és a közösségi közlekedés finanszírozhatóságát fenn tudjuk tartani anélkül, hogy az újra és újra ezt az adósságcsapdát állítsa elő a vállalatok számára."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.