Retro-véradásnak ad otthont a Megyeháza. Az Országos Vérellátó Szolgálat Szegedi Regionális Vérellátó Központja és a Magyar Vöröskereszt Csongrád Megyei Szervezete együttműködésével valósul meg az akció augusztus 18-án 14-18 óráig a Csongrád Megyei Önkormányzat Hivatalának épületében. Az eseményre ellátogat Habsburg György, a Magyar Vöröskereszt elnöke is. Napközben kedvcsinálóként a Megyeháza parkolójában a Rádió 88 szervez egész napos családi programot. Nyáron a szabadságolások miatt mindig kevesebb a véradó, miközben életet menteni ugyanúgy kell, mint az év bármely szakában, tehát vérkészletre is szükség van, ezért szerveznek ilyenkor rendszeresen kihelyezett véradásokat – mondta el Szekeres Veronika, a vérellátó szolgálat régióigazgatója. Egy véradó segítségnyújtásával három ember életét tudja megmenteni. A Retro-véradáson a Megyeházán augusztus 18-án 14.00-18.00 óráig várják azokat, akik vért szeretnének adni. Az eseményre ellátogat Habsburg György, a Magyar Vöröskereszt elnöke, aki Zsombóról, a belvízkárosultaknak a Magyar Vöröskereszt által összegyűjtött adományok átadásáról érkezik a Megyeházára. A véradáson részt vesznek Szeged kedvenc sportolói is, például a kézilabda-, a kajak-kenu- és a röplabda válogatott több tagja, valamint a Rádió 88 szerkesztőségének munkatársai. A Retro-véradást most először szervezik meg, hagyományteremtő szándékkal. A véradók – ahogyan régen is – szalámit és sört kapnak a segítségnyújtásért cserébe. Emellett a szervezők egy mini tárlattal is készülnek, amelyen régi, véradáshoz használt eszközöket, plakátokat mutatnak be, illetve filmet is vetítenek. Napközben a Megyeháza parkolójában kedvcsinálóként a Rádió 88 szervez egész napra programokat – lesz arcfestés, játszóház, Egészség-sarok (testösszetétel analízis, testzsírszázalék mérés, életmód tanácsadás) és látható lesz például egy-egy veterán mentő- és rendőrautó is. Várnak a véradásra mindenkit, aki egészséges, betöltötte a 18. életévét, de még nincs 65 éves, és testsúlya meghaladja az 50 kg-ot. A vérvételnél az adatfelvételhez szükség van a személyi igazolványra (vagy útlevél, vagy jogosítvány), lakcím kártyára és a TAJ kártyára.