Közélet

Önkormányzati képviselők az önkéntes iskolafelújításokról

Önkormányzati képviselők az önkéntes iskolafelújításokról

2010. augusztus 17., kedd
Önkormányzati képviselők az önkéntes iskolafelújításokról
Az iskolafelújítási furcsaságokról szóló cikkünkben nem állt szándékunkban megkérdőjelezni „A mi iskolánk – a mi óvodánk” programjának helyességét, alapvetően jó szándékát. A probléma az önkéntes munkával volt, kinek van joga arra, hogy nyári szabadságukat töltő pedagógusokat, szülőket berendeljen iskolai kerítést festeni, meszelni, udvart takarítani, mert különben az iskola lemondhat a támogatásról. Szép dolog az önkéntesség, kevésbé az, ha hatalmi pozícióból visszaélnek vele. Csupán erre próbáltuk felhívni a figyelmet. Ezúttal két önkormányzati képviselő véleményét kértük ki az ügyben.Kenderesi-Szabó Mihály, Makkosháza volt szocialista képviselője, aki augusztus 5-én kilépett a pártból és a Zöld Baloldalhoz igazolt, helytelennek tartja az ilyen eseteket. „A szülőknek más gondjuk is van, a tanároknak pláne, nem kellene őket ilyen dolgokra kényszeríteni” – véli a képviselő. „A tanári munka egyre nagyobb odafigyelést igényel, a pedagógusok örülnek, ha a megérdemelt szünetben ki tudják pihenni fáradalmaikat.” Kenderesi-Szabó Mihály szerint fényévnyi különbség van az egykori és a mostani gyerekek között. Ma úgy a tanárok, mint a diákok, jobban igénybe vannak véve. A képviselő nem hallott ilyen esetekről, viszont elmondta, ha a körzetéből bármely oktatási intézményből felkeresik, szívesen megy, és még csapatot is visz magával. Ha valamire nincs pénz, azt nem kell erőltetni, véli a képviselő, aki szerint nem szabad a kényszerítés eszközével élni. „Egy kerítés rozsdátlanítása, alapozása, lefestése bizonyos szaktudást igényel. Más fákat, virágokat ültetni, söprögetni, és megint más kerítést felújítani” – állítja Kenderesi. Ha nem úgy csinálják, ahogy kell, kár az anyagért és még nagyobb kár a befektetett munkáért. Farkasné Pocsai Blankának, a Fidesz-KDNP oktatási szakpolitikusának, az Oktatási Bizottság tagjának is megvan a véleménye. Az iskola- és óvodafelújítási pályázat szerinte egy lehetőség, ahol mód kínálkozik arra, hogy szülő, gyermek, pedagógus és képviselő összefogjon a saját intézménye szebbé tételéért. „Nálunk, a Gregor Iskolában ez így történt. Egy millió forinttal támogattam az intézmény 26 balesetveszélyes ablakának cseréjét. A képviselői felajánlást több szülői támogatás is követte. Ebben nagyon fontos a szabad döntési lehetőség, mint abban is, hogy az iskola rendbetételével, szépítésével kapcsolatos teendőket senki ne élje meg kötelezőként. Annak ellenére gondolom így, hogy meggyőződésem, gyerek, felnőtt jobban óvja, vigyázza azt a közeget, amit saját munkája hozott létre.” A képviselőasszony több utcában járdafelújítási programot hirdetett, ahol ő biztosította a kivitelezéshez szükséges anyagokat, a lakosok pedig lerakták saját utcafrontjuk előtt a járólapokat. Tapasztalat: kivitelezés jeles, karbantartás jeles. „Ezért gondolom, hogy a szóban forgó program kivitelezése is közösségformáló erejű. A fontos azonban az önkéntesség” – szögezte le Farkasné Pocsai Blanka.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.