Bár a rendkívüli időjárás nehezíti a kivitelezést, az M43 autópálya építése mindegyik szakaszon folyamatosan zajlott május hónapban. Az első szakaszon a 4519-es jelű összekötő út csomópontjában hamarosan az ideiglenes körforgalom helyett a csomóponti ágakat használhatják az autósok - tájékoztat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. sajtközleménye.
Az épülő M43 autópálya I. szakaszán a munkálatok gyors ütemben zajlanak: a 7+500 és a 8+600 kilométer szelvények között elkészült a pálya betonozása, az aszfalt alap- és kötőrétege, valamint elkezdték építeni a földmű felső 1 méterét. Május hónapban a kivitelezők védőréteg szinten rázártak a B1 és B2 jelű hídra: elkészültek az úszólemezek és a szigetelésvédő aszfalt. A B3 jelű hídon az idő nem kedvezett az építkezésnek. A B4 jelű hídra mindkét oldalon rázártak: elkészült ugyanis a pályalemez betonozása, az úszólemezek, a pályalemez szigetelése, a korlátok és a szegélyek, már csak a kopóréteg hiányzik. A B6-on beemelték a gerendákat, és folyamatban van a budapesti híd vasszerelése, zsaluzása, valamint a pályalemez szerelése. A tervek szerint 2010. június 15-én átadják a forgalomnak a 4519-es jelű összekötő út csomóponti ágait, az április 1-jén ideiglenesen átadott körforgalmat pedig elbontják, és folytatják a pálya építését. Bár az árvíz miatt ki kellett üríteni a munkaterületet, a II. szakaszon a Tisza-hídon is folyamatos volt a kivitelezés: a jobb parton a 12. elempár, a bal parton pedig a 13. elempár építése zajlott, illetve megkezdődött a parti 17. és 18. elemek építése. A jobb parti ártéri hídon folytatódott a szegélyépítés, a bal parton pedig megkezdődött a vasbeton pályalemez építése. A Vállalkozó az utolsó gerendabeemelésekkel is végzett. Az útépítési munkák közül jelenleg a pályaszerkezeti, illetve aszfaltozási munkák előkészületei zajlanak, a munkálatok végzését a sok csapadék nehezíti. Az M43 autópálya III. szakaszán május hónapban folytatódott a főpályán a C12/15 betonalap, valamint az aszfalt alap- és kötőrétegének építése, ezen kívül az autópálya alatti vízépítési munkák (hosszcsatornák, keresztcsatornák, szivárgók építése) is megfelelően haladtak. A H11 jelű hídon a konszolidáció lezárulását követően lefolytatódott az északi hídfő építése, a szakaszon található többi hídon pedig a gerendák elhelyezése és a pályalemez betonozása zajlott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.