Közélet

Az esőzések ellenére folyamatos a munka az M43-on

Az esőzések ellenére folyamatos a munka az M43-on

2010. június 4., péntek
Az esőzések ellenére folyamatos a munka az M43-on

Bár a rendkívüli időjárás nehezíti a kivitelezést, az M43 autópálya építése mindegyik szakaszon folyamatosan zajlott május hónapban. Az első szakaszon a 4519-es jelű összekötő út csomópontjában hamarosan az ideiglenes körforgalom helyett a csomóponti ágakat használhatják az autósok - tájékoztat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. sajtközleménye.

Az épülő M43 autópálya I. szakaszán a munkálatok gyors ütemben zajlanak: a 7+500 és a 8+600 kilométer szelvények között elkészült a pálya betonozása, az aszfalt alap- és kötőrétege, valamint elkezdték építeni a földmű felső 1 méterét. Május hónapban a kivitelezők védőréteg szinten rázártak a B1 és B2 jelű hídra: elkészültek az úszólemezek és a szigetelésvédő aszfalt. A B3 jelű hídon az idő nem kedvezett az építkezésnek. A B4 jelű hídra mindkét oldalon rázártak: elkészült ugyanis a pályalemez betonozása, az úszólemezek, a pályalemez szigetelése, a korlátok és a szegélyek, már csak a kopóréteg hiányzik. A B6-on beemelték a gerendákat, és folyamatban van a budapesti híd vasszerelése, zsaluzása, valamint a pályalemez szerelése. A tervek szerint 2010. június 15-én átadják a forgalomnak a 4519-es jelű összekötő út csomóponti ágait, az április 1-jén ideiglenesen átadott körforgalmat pedig elbontják, és folytatják a pálya építését. Bár az árvíz miatt ki kellett üríteni a munkaterületet, a II. szakaszon a Tisza-hídon is folyamatos volt a kivitelezés: a jobb parton a 12. elempár, a bal parton pedig a 13. elempár építése zajlott, illetve megkezdődött a parti 17. és 18. elemek építése. A jobb parti ártéri hídon folytatódott a szegélyépítés, a bal parton pedig megkezdődött a vasbeton pályalemez építése. A Vállalkozó az utolsó gerendabeemelésekkel is végzett. Az útépítési munkák közül jelenleg a pályaszerkezeti, illetve aszfaltozási munkák előkészületei zajlanak, a munkálatok végzését a sok csapadék nehezíti. Az M43 autópálya III. szakaszán május hónapban folytatódott a főpályán a C12/15 betonalap, valamint az aszfalt alap- és kötőrétegének építése, ezen kívül az autópálya alatti vízépítési munkák (hosszcsatornák, keresztcsatornák, szivárgók építése) is megfelelően haladtak. A H11 jelű hídon a konszolidáció lezárulását követően lefolytatódott az északi hídfő építése, a szakaszon található többi hídon pedig a gerendák elhelyezése és a pályalemez betonozása zajlott.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.