Korábbi, a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) közbeszerzéseiről szóló sajtótájékoztatójuk után továbbra is kérdéses ügyleteket sejtenek a társaság körül ellenzéki politikusok. „Értelmetlenül elfolyt pénzek az SZKT-nál?” címmel tartottak kedden sajtótájékoztatót Kalmár Ferenc (KDNP) és Kohári Nándor (Fidesz) önkormányzati képviselők.Kohári Nándor felhívta a figyelmet arra, hogy az SZKT villamosai tavaly augusztus vége óta nem érik el a Pulz utcai remízt. Dózsa Gábor, az SZKT ügyvezetője korábban azt nyilatkozta, hogy január közepén feloldják a vágányzárat, addig pedig nélkülözhetik a villamosok a remízt. Ezután viszont speciális járművekkel kell közúton beszállítani a villamosokat karbantartásra, szerelésre. Azt a kérdést tette fel a fideszes képviselő, hogy hány alkalommal kellett így villamosokat szállítani, és mindez mennyi pluszköltséggel járt. Kalmár Ferenc arról beszélt a sajtótájékoztatón, hogy két felújított trolit adott el az SZKT egy cseh cégen keresztül Bulgáriába, melyen az SZKT mindösszesen 640 ezer forintot nyert. Ezeknek a troliknak a szervizelésére 2009-ben négy szerelő utazott ki az SZKT-tól Bulgáriába. Mi indokolta a kiutazást, és mennyi maradt a 640 ezres haszonból – fogalmazta meg kérdéseit Kalmár. A képviselő elmondta, hogy 2008 őszén a cseh ELERPRO s.r.o céggel mint vevővel kötött szerződést az SZKT, mely összesen két darab T 702-es és T 703-as típusú trolira vonatkozott. Az ellenzéki képviselő információi szerint még eladás előtt 18 millió 16 ezer forintot költöttek a két járműre, és ennél mindössze 642 ezer forinttal többért adták tovább. „Az a kérdés merül fel, hogy miért kellett beiktatni a cseh céget?” – mondta Kalmár, felhívva a figyelmet arra is, hogy ócskavasként 700 ezer forintot kaptak volna a két régi járműért. A cseh cég közbeiktatását azért sem érti a politikus, mert az SZKT rendszeresen megjelenik a szakmai kiállításokon, így Bulgáriában is. „Hogyan lehetséges az, hogy Dózsa Gábor ügyvezető úgy tájékoztatta félre a 2009. október 1-én megjelent nyilatkozatában a szegedi közvéleményt, hogy az SZKT adta el a trolikat a bolgár piacra? Miért hazudott az ügyvezető?” – sorolta további kérdéseit Kalmár Ferenc. Természetesen nem a sajtón keresztül üzengetnek az ellenzéki képviselők. Mint Kohári elmondta, a villamosok szervizelésével és remízbe történő szállításukkal kapcsolatos kérdéseiket Dózsa Gábor ügyvezetőhöz írásban eljuttatták. „Azzal a kérdéssel fordulunk Botka László polgármester úrhoz, hogy ezen pluszköltségeket a kivitelező állja-e, illetve az ezzel kapcsolatos tárgyalások megkezdődtek-e” – tette hozzá. Az ellenzéki önkormányzati képviselők továbbra is fenntartják korábbi álláspontunkat, miszerint az SZKT ügyeinek átvilágítására egy önkormányzati vizsgálóbizottság felállítása szükséges, amit ismételten kezdeményeznek a polgármesternél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.