Hüvös: Szeged is milliárdokat bukhat az autópályán
2010. március 10., szerda
Az eddigi milliárdos veszteségek után újabb óriási összegeket bukhat Szeged az M43-as építése kapcsán – fogalmazott Hüvös László. A Fidesz frakcióvezetője szerint úgy tűnik, a Botka László által a tönkrement szegedi utak felújítására ígért kötbérek is elvesznek a kormány által elkövetett hibás uniós elszámolásnak köszönhetően. A kedden nyilvánosságra került hír szerint a kormány által elszámolt áfa-visszatérítésre felvett uniós támogatás miatt az Európai Bizottság tízmilliárd forintot akar visszavonni Magyarországtól. „Szeged ugyancsak milliárdos veszteségre számíthat, mivel Botka László és a szocialista városvezetés az országgyűlési választásoknak és saját politikai céljainak rendelte alá a villamosprojektet és az ezzel járó útlezárásokat, tönkrement közutakat” – mondta el Hüvös László. A fideszes politikus szerint óriási hiba volt, hogy a városban zajló munkák megkezdésével nem várták meg az M43 út átadását és emiatt a városon áthaladó kamionforgalmat olyan utcákra terelték, melyek gyorsan széttöredeztek. A főbb utak lezárása miatt pedig folyamatos káosz uralja a megyeszékhely közlekedését. „Botkának a választások fontosabbak voltak, mint Szeged érdeke, de az MSZP csak arra figyelt, hogy a választásokig minél több szalagot vághassanak át. Ki fizeti meg ennek az árát?” – tette fel a kérdést a frakcióvezető. Az M43-as építkezés kapcsán Hüvös azt is elmondta, a hibás tervezéstől kezdve a kivitelezők kiválasztásának módszerén át azok kritikán aluli teljesítményéig számtalan hiányosság és probléma jelentkezett már eddig is. Megemlítette, hogy hiába a beruházás késése miatti kötbérrel való fenyegetés, láthatóan ez sem indítja a kivitelezőket gyorsabb munkavégzésre. „A kilométerenként több mint 2,5 milliárd forintba kerülő autópálya megbízási díja – úgy tűnik – elegendő hasznot hagy így is az érintett vállalkozások zsebében. Vajon mekkora nyereség-tartalékkal kalkuláltak az érintettek?” Hüvös kiemelte Botka László azon ígéretét, hogy az M43-as csúszásából származó kötbérből fogják felújítani a tönkretett szegedi utakat. De ha az Európai Bizottság mégis visszavonja hazánktól a tíz milliárd forintot, akkor biztosan nem marad olyan szabadon felhasználható kötbér, amely a szegedi utak felújítására fordítható. „Botka útfelújításra vonatkozó ígéretének fedezete tehát köddé vált” – összegezett a frakcióvezető. A politikus kitért a kormány által a hazai uniós projektekkel kapcsolatban elkövetett mulasztásokra is. „A mai napig a kormány 3500 milliárd forint uniós forrást osztott szét, ebből 3100 milliárdra kötött szerződést, de csak 850 milliárdot fizetett ki. Hol a pénz?” Hüvös szerint a választás után fog kiderülni, hogy az uniós projektek csúszása mögött a szocialista kormány fizetésképtelensége húzódik meg, amely a hiányok eltüntetésére fordította az európai forrásokból érkezett összegeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.