Közélet

A MÁV intézkedéseket tett a mellékvonalak megőrzésére

A MÁV intézkedéseket tett a mellékvonalak megőrzésére

2010. január 14., csütörtök
A MÁV intézkedéseket tett a mellékvonalak megőrzésére

A MÁV még decemberben intézkedéseket hozott azoknak a vasúti mellékvonalaknak a megőrzésére, amelyekre 2009 december közepétől nem rendeltek közszolgálati személyszállítást.

Az illetékes tárca, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) csütörtökön közzétette az egyes szakterületeknek előírt követelményeket. Ebből kiderül, hogy egyrészt az árufuvarozási tevékenység fenntartása, másrészt a vagyon állagának megőrzése érdekében mit kell elvégezniük az érintett vonalszakaszokon dolgozóknak. A személyszállítás szüneteltetésével számos berendezés feleslegessé válik ezeken a vonalakon. Az árufuvarozáshoz szükségtelen vagyontárgyakat sok esetben csak úgy lehet megóvni az esetleges rongálásoktól, károktól ha leszerelik. Az intézkedési terv részletesen meghatározza az adott szakaszon elvégzendő karbantartási munkákat, és utasítást ad a pálya felügyeletére is. A dokumentum meghatározza azt az eljárást is, amivel az adott vonalszakaszt újra lehet majd indítani. Miután a teherszállításnak egyszerűbb biztonsági követelményei vannak, az adott vonalszakaszon dolgozók maradnak feladat nélkül. A ő további foglalkoztatásuk lehetőségeiről tárgyalni kell a munkavállalókkal és az érdekképviseletekkel. A forgalmi szakterületen például a dolgozóknak legalább 12 óránként ellenőrizniük kell a jelző és biztosítóberendezéseket - különösképpen a sorompókat -, és meg kell győződniük az épségükről és működőképességükről. Az ingatlangazdálkodási területnek a forgalmi szakterülettel közösen kell megállapítania, hogy mely ingatlanok szükségesek a vonal további működtetéséhez, és melyek azok, amiket hasznosítani lehet. A vagyonvédelmet például rácsok felszerelésével is biztosítani kell a kiadott utasítás szerint. A közösségi közlekedés átalakításával több mellékvonalon szünetel a személyszállítás, ezekre ugyanis nem rendeltek személyszállítást. Ezek a következők: Esztergom-Almásfüzítő, Komárom-Székesfehérvár, Zirc-Veszprém, Körmend-Zalalövő, Somogyszob-Balatonkeresztúr, Mezőfalva-Paks, Sárbogárd-Börgönd, Godisa-Komló, Pécs-Pécsvárad, Galgamácsa-Vácrátót, Szilvásvárad-Putnok, Abaújszántó-Hidasnémeti, Karcag-Tiszafüred, Sáránd-Létavértes, Fehérgyarmat-Zajta, Mátészalka-Csenger, Ohat-Pusztakócs-Tiszalök, Nyíregyháza KK-Balsa-Tiszapart, Nyíregyháza KK-Dombrád, Kisszénás-Kondoros, Körösnagyharsány-Vésztő, Hódmezővásárhely-Makó, Lajosmizse-Kecskemét, Kecskemét KK-Kiskörös KK, Kecskemét KK-Kiskunmajsa KK. Ezeken a vonalakon egyébként 2010. február elsejével lépnek hatályba a MÁV pályavasúti üzletág vezetői utasításai.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.