A várossal perben álló Mars téri kereskedők elmondásuk szerint több levelet is írtak Botka László polgármesternek és Nagy Sándor alpolgármesternek. Választ nem kaptak megkeresésükre. Felkeresték szerkesztőségünket, s elküldték nekünk is egyik, egy évvel ezelőtti írásukat, hogy tegyük közzé, hátha a nyilvánosság hatására megkapják régen várt válaszukat. A SZEGEDma.hu most vágatlan formában teszi közzé a Mars tériek 2008. 07. 31-én kelt levelét.
A Magyar Köztársaság Alkotmányát, és az alkotmányra épülő törvényeket ágazati- és helyi jogszabályokat a Magyar Köztársaság területén mindenkinek tiszteletben kell tartania. Ez természetesen vonatkozik Önökre is, és az önkormányzati cégek vezetőire is. Az elmúlt három évben több mint tíz levelet megírtunk Önöknek, és a Piac KFT igazgatójának. Volt olyan levél, mely Polgármester Úrnak került megcímzésre, melyet Önök át is vettek, és a három éve több mint 1600 adófizető állampolgár által írt levélre a mai napig Polgármester Úr nem válaszolt, de nem válaszolt az ötven-száz fős levelekre sem, amelyek kb. két éve kerültek megírásra. Ugyanígy nem válaszolt Nagy Sándor Alpolgármester sem a részére írt levelekre, és nem válaszolt Pusztai Lajos a Piac KFT ügyvezető igazgatója sem a részére írt egyeztetést kérő levelekre. Feltételezésünk szerint, - bár az ügyvezető magatartása rendkívül arrogáns, még a kereskedők fizikai bántalmazásától sem riad vissza, ebből következően jelenleg is büntetőeljárás folyik ellene – mindezt feltételezhetően nem tehette volna meg az Önök erkölcsi támogatása, esetleges utasítása nélkül. Szeretnénk emlékeztetni Önöket, hogy a 2002. évi Országgyűlési- és helyi Önkormányzati választásokat megelőzően a Mars tér mielőbbi átépítése érdekében még érdekvédelmi egyesületet is létrehoztunk. Beck Zoltán tanácsnok úr vezetésével teljes egyetértés alakult ki a városvezetés és a kereskedők között, mely teljes támogatásra talált a kereskedők részéről. Beck Zoltán félreállításával, a Mars tér átépítésének felelős vezetőjévé Polgármester Úr Nagy Sándor Alpolgármestert nevezte ki. Ettől az időponttól kezdve a korábbi két éves munka eredményét tükröző egyeztetések megszakadtak, sőt feltételezhetően Polgármester Úr tudta nélkül, olyan „inkvizíció következett” mely a korábbi egyeztetési eredményeket teljes egészében tönkre tette. Ennek eredménye, hogy a több mint száz éve működő hagyományos piac felszámolásra került, annak ellenére, hogy Önök 2002. évben ígéretet tettek arra, hogy a választások megnyerését követően, a piac hagyományos jellege megőrzésre kerül, és az ott dolgozó kereskedőknek helyet biztosítanak az átépítésre kerülő piacon. Ehhez azonban olyan irreálisan magas összegű feltételeket szabtak, melyeket az ott dolgozók több mint 90 %-a nem tudott vállalni. Nem kell csodálkozni azon, hogy ennek egyenes következménye, hogy az átépített piac nem Szeged város lakosságának alapvető ellátását szolgálja, hiszen a Polgármester Úr által átadott csarnokot, „ivócsarnoknak” hívják, melyet már többször a Délmagyarország című napilap is a benne üzemelő „kocsmák” száma miatt nagyszámú lakossági kérésre megírt. Ennek további egyenes következménye, hogy a vásárlók nagy része, az ottani látványok miatt (pl. hajléktalanok, részegek) már nem is mer bemenni ezen csarnokba, az esetleges zaklatásaiktól félve. Az elmúlt alkalommal a Városi Televízióban néztük ezen választókörzet önkormányzati képviselőjének nyilatkozatát, melyben elmondta, hogy olyan mértékű a lakossági felháborodás, hogy már két bizottság foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy az italkimérést esetlegesen meg kellene szüntetni. A Piac KFT ügyvezetője ismeri a problémákat, „de rendszeresen szabadságon van”, amikor olyan a munkaköréből adódó intézkedéseket kellene tennie, melyet „valamely oknál fogva” nem kíván megtenni. A Nagy Sándor Úr által átadott pavilont (fedett cserepes sori piacnak) nevezik, hiszen több mint 90 %-ában távol-keleti árukat árusítanak, mely szöges ellentétben áll Polgármester Úr azon ígéretével, hogy a magyar termékeket, és a magyar kereskedőket kell előtérbe részesíteni a piac átépítését követően. Természetesen mindez „álom” maradt, hiszen a több évtizede ott dolgozó, hagyományos kereskedők erőszakos eltávolíttatását illetően csak az a kereskedő réteg maradt meg a piacon, akik kocsmát üzemeltetnek, vagy korábban a Mars téri felépítmények, és földterületek, (felépítmény a kereskedőé volt) albérleteztetéséből származó bevételekből biztosították. A korábbi egyezségnek megfelelő szerkezetkész beruházási 120 ezer forint helyett az önkényesen 200 ezer forintra emelt szerkezetkész árat ugyanazon felépítményre csak ők tudták vállalni, a 300 %-ra megemelt havi bérleti díj megfizetésével együtt. A kialakult helyzet azt eredményezte, hogy akik éltünk az Alkotmányból, és a Törvényekből adódó jogainkkal, olyan mértékű zaklatásnak vagyunk kitéve, és felépítményeinket folyamatosan rongálják, a Piac KFT ügyvezetőjének utasítására, - a munkások elmondása alapján – mely feltételezésünk szerint, már kimeríti a Büntető Törvénykönyv 324.§.-ában megfogalmazott rongálás büntetési tényállást. Ezen fenti állításainkat a mellékelten csatolt kettő darabb emlékeztetőben foglaltakra alapítjuk, melyben az elkövetett rongálási tényállások részletesen leírásra kerültek, s melyekről fénykép- és videó-felvételek állnak rendelkezésünkre. Ismerve a Piac KFT ügyvezetőjének jellemét, emberi magatartását, megítélésünk szerint joggal feltételezhetjük, hogy mindezen Büntető Törvénykönyvbe ütköző cselekményeket önmaga azért nem merné megvalósítani, erre feltételezéseink szerint, az erkölcsi támogatást vagy a konkrét utasítást Önök adják ki. Teszik ezt annak ellenére, hogy teljes mértékben hivatalból tisztában vannak azzal, hogy a Csongrád Városi Bíróságon a pert a Piac KFT ellen megnyertük, számunkra az Ítélet birtokvédelmet biztosít. A Csongrád Megyei Bíróság jogerős Ítéletében felépítményeink vonatkozásában kimondta, hogy az 1960-as években épült, és állandó helyhasználati joggal rendelkező felépítmények elbontatását a Piac KFT nem kérheti, ezen kérelmüket jogerősen elutasította. Az elmúlt két évben, az Önök feltételezett utasítására, Szeged Megyei Jogú Város szakigazgatási szervei részéről olyan példátlan, a jogszabályokat - az Önök érdekének megfelelő – egyoldalú értelmezést tartalmazó intézkedés sorozatban volt részünk, mely megítélésünk szerint példátlan a jogállam történetében. Ezen fenti állításunkat bizonyítjuk azzal, hogy a Piac KFT, mint gazdasági társaság érdekében megépülő fizető parkoló helyén elhelyezkedő zöldség- és bazár sort az Önök utasítására kellett felszámolni. Ennek alapja, hogy Polgármester Úr a Közgyűlésen a karzaton elhelyezkedő kereskedőket biztonsági őrökkel való kivezettetéssel fenyegette meg a képviselők név szerinti szavazásakor, és hozzászólási kérelmünket saját ügyeinkben az Ötv. előírásaitól eltérően a képviselő testülettel nem is szavaztatta meg a nyílt Közgyűlésen. Természetesen Önök, és a szakigazgatási szervek, számtalan jogszabálysértést előidéző tevékenysége ellen, csak úgy tudtunk védekezni, hogy kb. két év óta, rendszeresen tanulmányozzuk a vonatkozó törvényeket, és jogszabályokat, sőt még a könyvtárba is beiratkoztunk, hogy minél mélyebben megismerjük a joganyagot. Több kereskedő gyermeke egyetemre jár, és ők is segítenek a joganyagokban történő eligazodásban. Ennek megfelelően kiderítettük, hogy a 680/2004. (IX.10.) Kgy. számú határozatra történő hivatkozással felépítményeinkre, - ebből következően a Mars tér területén lévő bazár- és zöldségsoron lévő felépítményekre sem – lehetett volna kényszerbontásokat elrendelni. A Csongrád Megyei Közigazgatási Hivatal felépítményeinkre, fellebbezés folytán hozott másodfokú határozataiban kimondta - melyet a Csongrád Megyei Bíróság, felületvizsgálati eljárásban meg is erősített - „hogy a fent említett Közgyűlési Határozatnak Építésügyi Hatóság által eszközölhető jogi hatása nincs.” Ezzel a Csongrád Megyei Közigazgatási Hivatal, és a Csongrád Megyei Bíróság egyúttal analóg azt is kimondta (a számadatokat Dr. Botka László Polgármester 2007. február 14. napján írt interpellációs válaszából vettük), hogy az Önök feltételezett utasításának megfelelően a Jegyző és az Építési Hatóság 75 pavilon hatósági kényszerbontását minden jogszabályi alapot nélkülözően hajtatta végre. Kíméletlenül tönkretettek ezzel 75 kereskedő családot, elvették a megélhetését, és jogellenesen megszüntettek ezen időpontig 75 munkahelyet, a Polgármester által beígért munkahelyek megteremtése helyett. Azt már csak szerényen kívánjuk megjegyezni, hogy a jogellenes kényszerbontások költségét a felépítmények tulajdonosára terhelték, és aki azt nem fizette meg, mert jogtalannak tartotta, azok ellen végrehajtási eljárást indítottak, nyugdíjaikat letiltatták.
Tekintettel arra, hogy az évekkel ezelőtt megírt, és fentiekben hivatkozott leveleinkre sem kaptunk választ, ezért ezen levelünket, és a kettő darab emlékeztetőt megküldjük azon személyeknek, akiknek tevékenységét naponta figyelemmel kísérjük a televízióban, és a híradásokban, és bízunk abban, hogy tevékeny közreműködésükkel Szeged városban a további jogsértések ezen ügy kapcsán megszűnnek, és a Törvényeket az Önkormányzati Vezetők, a Jegyző, és a Szakigazgatási Szervek is betartják. Szeged, 2008. 07. 31. Tisztelettel (a kereskedők aláírásával, címével): Kis Noémi, Szűcs Zoltánné, Ludányi Mártonné, Papp Lászlóné, Szűcs Istvánné, Bíró Sándor, Szépné Bozóki Ágnes, Németh János, Ferkovics Péter
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.