Közélet

Kilencvenkilenc éves a Délmagyarország

Kilencvenkilenc éves a Délmagyarország

2009. május 23., szombat
Kilencvenkilenc éves a Délmagyarország

Kilencvenkilenc éve, 1910. május 22-én indult útjára a Délmagyarország, a legnagyobb múltú megyei napilap, amely a hazai újságok közül a Népszava és a Nemzeti Sport után a harmadik legidősebb - közölte Szetey András főszerkesztő pénteken Szegeden.

Kedves meghívásnak tehetett eleget a SZEGEDma.hu a Délmagyarország születésnapján, ahol egy ízletes ebédre látta vendégül a városi médiumokat a napilap főszerkesztője,

Szetey András

és

Kóti Zoltán

kiadóigazgató. A nyomtatott sajtó továbbra is fontos szereplője marad a médiapiacnak, ehhez azonban a korábbiaknál gyorsabb és jelentősebb változásra van szükség, elsősorban a lapok külalakjában - mondta a főszerkesztő a jubileum alkalmából rendezett sajtótájékoztatón. A brit Daily Mail csoporthoz tartozó újság munkatársai az elmúlt évek során végrehajtott közel 4 milliárd forintos beruházásnak köszönhetően ideális munkakörnyezetben dolgozhatnak, a lapot pedig az ország egyik legkorszerűbb nyomdagépén készítik - tudatta Szetey András. A MATESZ adatai alapján a megyei napilapok közül Délmagyarország példányszáma csökkent legkevésbé, az elmúlt esztendőben 2007-hez képest 1,92 százalékkal. Tavaly a napi átlagos nettó értékesített példányszáma meghaladta az 50 ezret. A lap folyamatosan erősíti online üzletágát, amely az elmúlt két esztendőben rohamosan fejlődött, az akkori napi ötezer olvasóhoz képest a webaudit rendszere május 20-án több mint 33 ezer egyedi látogatót regisztrált a delmagyar.hu oldalon - közölte a főszerkesztő. A századik évfolyamába lépő újság megjelenésének kerek évfordulójára számos rendezvénnyel, játékkal készül. A centenáriumot pedig 2010 májusában a várossal és a Szegedi Szabadtéri Játékokkal közösen ünneplik majd meg a Dóm téren. Kóti Zoltán kiadóigazgató elmondta, a lap a nyomdával együtt 140 alkalmazottat foglalkoztat, a terjesztés pedig alvállalkozókon keresztül további mintegy kétszáz embernek ad munkát. A kiadó 2008-as lapértékesítésből, hirdetésből és nyomdai bérmunkákból származó helyi bevétele mintegy 3 milliárd forint volt - tette hozzá. A válság minden várakozás ellenére nem érintette a kiadó lapeladásból származó bevételeit. A vállalkozások - a gazdasági helyzetet talán kicsit túlreagálva - tavaly decembertől azonban drasztikusan visszafogták hirdetési kiadásaikat - közölte a szakember.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.