A KDNP frakciójának két tagja is ül a városüzemeltetési, víz- és csatornabizottságban. Kalmár Ferenc frakcióvezető, a bizottság elnöke és Juhász Gyula frakció- és bizottsági tag épp ezért is tartották fontosnak, hogy a 2009-es évi közüzemi és a tömegközlekedést érintő áremelésekkel kapcsolatban felemeljék a szavukat.
Először a szemétdíj emeléséről beszélt a csütörtöki sajtótájékoztatón
Kalmár Ferenc
, aki szerint e területen lehet talán egyedül indokolt esetről beszélni, hiszen - annak ellenére, hogy 2006-tól már 35%-kal emelkedett a kukák ürítésének ára - most valóban csak az infláció közeli 6,5%-os drágulás várható. Nem ez történik a helyi közutak nem közlekedési célú igénybevételének díjával és a távhővel. Előbbit néhol 100%-os tarifanövekedés jellemzi. Ez azért is probléma, mert például az alkalmi vásárok esetében ismét a kisvállalkozókba rúgnak így bele. „A KDNP tett egy javaslatot, hogy az emelt díjszabás alól mentesítsék a kiskereskedőket, de az MSZP-s többségű bizottság leszavazta" - fejezte ki sajnálatát a politikus. A távhő közel 10%-os áremelése még az előbbi esetnél is felháborítóbb, főleg ha figyelembe vesszük, hogy más városokban, például Budapesten 5%-al csökkentik a díjat. De elgondolkodtató az is, hogy a panelrekonstrukció után megspórolt energia nemhogy nem kerül vissza az emberekhez, hanem újabb sarcokkal még egy bőrt lehúznak a lakókról, emelve így a hőszolgáltató profitját.
Juhász Gyula
a jegy- és bérlettarifák emeléséről és az elektromos tömegközlekedés-fejlesztés összefüggéseiről értekezett, mondván: szinte egy időben indult be 2006-ban e két „projekt". „Feltehetjük tehát a költői kérdést: van-e összefüggés e két esemény között. (Nemrégiben a SZEGEDma.hu is megkérdezte ugyanezt Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármestertől, aki
) Hiszen 2006 óta 46-63%-al nőtt a viteldíj. „Ha ez a tendencia folytatódik - amire a városvezetés tett is célzásokat -, akkor a diákjegy könnyen a duplájára is nőhet 2010-re, mint amekkora 2006-ban volt" - érvelt a politikus. „A tömegközlekedés finanszírozása három forrásból tevődik össze: állami támogatás, önkormányzati forrás és a viteldíj. Az előzetes jóslások alapján minden bizonnyal csak a harmadik eset az, ahol még kipréselhető némi többlet, és bizony az új elektromos rendszer üzemeltetése drágább lesz, mint a régi. Ezért úgy gondoljuk, a drasztikus, többlépcsős, 2006 óta tartó díjemelés és az ugyanebben az időben kezdődő tömegközlekedés-fejlesztés tervezése összefügg, ráadásul nem éri el a célját, hiszen a trolik, villamosok eddig is csökkenő kihasználtsága még jobban visszaesik majd" - mondta a képviselő. A politikus hozzátette, hogy Brüsszelbe a három - szegedi, miskolci és debreceni - elektromos közlekedés- és úthálózat-fejlesztést megcélzó pályázat közül csak a debreceni érkezett meg a bírálók elé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.