Hírzóna

A nagyállomáshoz költözhet a Mars téri buszpályaudvar

A nagyállomáshoz költözhet a Mars téri buszpályaudvar

2022. február 21., hétfő
A nagyállomáshoz költözhet a Mars téri buszpályaudvar

A harmadik hídhoz köthető, de attól mégis különálló projekt jelent meg Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közbeszerzései közt. Ennek értelmében pedig kiköltözne a Mars téri buszpályaudvar a szegedi nagyállomáshoz, egy új, intermodális csomópontot létrehozva ezzel.

Az NIF éves költségvetési tervezetében megjelent egy szegedi is. A tervezet értelmében - a harmadik híddal összefüggésben - a Mars téren helyet foglaló autóbuszállomást összevonnák a nagyállomással. De ezen felül is átépítenék a vasútüzemi részt.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Szeged-Makó vasúti elővárosi közlekedéshez kapcsolódóan rendelte el a csomópont kialakítását.

A rendelkezés szerint

  • áttervezik a személypályaudvar infrastruktúráját, továbbá a jelenleg és távlatilag idecsatlakozó vasútvonalakra vonatkozó fejlesztési célok kiszolgálásának igénye is a fejlesztési célok között van.
  • A műszaki tartalom része egy helyközi autóbuszállomás létrejötte a pályaudvar mellett. Ezt az állomással és az Indóház térrel kapcsolnák össze.

Jelenleg az engedélyezési tervek és az engedélyek megszerzése szerepel a célkitűzések közt, hogy megindulhasson a kivitelezés.

Vagyis a szükséges hatástanulmányok már elkészülhettek a tervezettel kapcsolatosan, tényleg komoly beruházás van előkészülőben.

Nagy Sándor alpolgármester még évekkel ezelőtt beszélt arról, hogy ha a déli hídhoz elkészülnek a megfelelő közúti kapcsolatok, akkor létrejöhet az utasok kényelmét szolgáló intermodális csomópont. Ez egyformán a város és a kormány érdeke is, mivel a fejlesztések kapcsán 2017-ben kormányhatározat is született.

A NIF Zrt. április és június között jelenteti meg várhatóan a fejlesztéshez kapcsolódó tenderfelhívást. Ha minden a tervek szerint alakul - mind a kivitelezés, mind a közbeszerzés tekintetében -, akkor 2024-ben már elkezdődhetnek a munkálatok.

A projekt részeként egy aluljáró választaná el az autóbuszállomást és a vasútállomást, az átépített vágányzat pedig csatlakozna a harmadik híd vasúti részéhez. Csakhogy az első etapban a harmadik híd pusztán közúti híd lesz, így még enyhén szólva kérdéses, hogy a gyakorlatban a három elkülönített terv - a csomópont, a harmadik híd, és Szeged-Makó elővárosi vasúti közlekedésének fejlesztése - hogyan fog összehangolódni.

A Volánbusz állománya ugyanakkor már önmagában elég körszerű, mivel a buszok túlnyomóan mostanra már akadálymentessé váltak.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.