Gazdaság

Olcsóbb ajándékok vásárlásával spórolnak a magyarok karácsonykor

Olcsóbb ajándékok vásárlásával spórolnak a magyarok karácsonykor

2022. december 1., csütörtök
Olcsóbb ajándékok vásárlásával spórolnak a magyarok karácsonykor

Tíz magyar internetezőből négyen olcsóbb termékek vásárlásával spórolnának karácsonyra, a válaszadók 55 százaléka pedig már a szeptember és november közötti időszakban letudta az ünnepi vásárlást - derül ki az eMAG online kereskedővállalat megbízásából a piackutató GKID Research & Consulting Kft. által készített reprezentatív felmérésből.

A csütörtökön az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint idén karácsonykor a hazai online vásárlók 76 százaléka tervez ajándékozni idén karácsonykor.

A válaszadók közül, akik nem vesznek ajándékot 37 százalék idén döntött így, -15 százalék már tavaly sem vásárolt - 26 százalék a pénzhiányra hivatkozott, 13 százalék pedig maga készít ajándékokat - írták.

Az internetes vásárlók 41 százaléka kisebb értékű ajándékok beszerzésével spórol az idei karácsonyi költésen, míg a válaszadók 29 százaléka jelezte, hogy jobban utánanéz vásárlás előtt a megvenni kívánt termékek árainak, 28 százalék pedig jobban átgondolja a vásárlása helyét - ismertették.

A GKID kutatása szerint a hazai online vásárlók anyagi helyzete kedvezőbb az átlagos magyar vásárlókénál, ugyanis 69 százalékuk a megélhetésen felül havi legalább egy-két extra kiadást is megengedhet magának.

A felmérésből kiderül, hogy minden negyedik felhasználó figyeli az ünnepi szezon akcióit és leárazásait.

A felmérés ideje alatt a válaszadók 28 százaléka valamilyen ruházati cikket vett karácsonyi ajándéknak, 26 százalék könyvet, szintén 26 százalék hagyományos játékot (társasjáték, puzzle), 17-17 százalék élelmiszert, kozmetikumot vagy szépségápolási cikket szerzett be.

A válaszadók 24 százaléka úgy gondolja, hogy bármilyen ajándéknak örülne, ugyanakkor 16 százalék a digitális játékokat (konzol, játékszoftver) jelölte meg nem vágyott termékként, amelyet a ruha (12 százalék), a cipő (11 százalék), valamint a háztartási nagygépek (szintén 11 százalék) követnek a népszerűtlenségi listán.

A nemre, korra és településtípusra reprezentatív kérdőíves felmérés adatfelvétele idén novemberben zajlott 12 718 felnőtt online vásárló megkérdezésével – közölték.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.