A felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett háztartások 17 százaléka valószínűleg igénybe venné ezt a fajta támogatást. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ez inkább egyfajta érdeklődést, az adott lehetőségek fontolgatását jelenti.
A közlemény szerint sokan, szembesülve a támogatás igénybe vételi szabályok okozta buktatókkal, a kivitelezők várhatóan megemelt áraival, illetve az építőipari kapacitáshiánnyal, le fognak mondani a tervezett korszerűsítésről, vagy legalábbis későbbre halaszthatják azokat. A GKI úgy vélte, hogy a jelzett 17 százaléknak nagyjából a felében valósulhat meg felújítás, a teljes magyar lakosságra vetítve ez újabb mintegy 350 ezer családot jelent.
Mindezek miatt a felmérésben megállapították, hogy együttesen a következő két évben az otthonfelújítási program mintegy 640 ezer családot érinthet. A program iránti hatalmas érdeklődést az is mutatja, hogy 2020-ban alig 180 ezer lakást újítottak fel.
Közölték, az állami támogatás iránt leginkább a 40 és 49 év közötti családfővel rendelkező háztartások érdeklődnek, 16 százalékuk jelezte, hogy biztosan részt vesz a programban, míg a fiatalabbak közül a 18-29 év közötti háztartásfővel rendelkező családok egytizede nyilatkozta ugyanezt.
A jövedelmi helyzet és a biztosan tervezett támogatás-felvétel aránya szorosan összefügg: a legalacsonyabb két jövedelmi tizedbe tartozók 3 százaléka tervezi, hogy felveszi a támogatást, viszont a legmagasabb két jövedelmi tizedbe tartozók körében ez az arány 14 százalékos. A GKI szerint a konstrukció miatt várható volt a magasabb jövedelmű családok részvételének túlsúlya.
A programban családonként legfeljebb hárommillió forint támogatás vehető fel. A maximális támogatási összeg felvételét a jelentkezők 32 százaléka tervezi. Az érintettek 25-25 százaléka viszont legfeljebb két-, illetve egy millió forintnyi támogatást szeretne igénybe venni. A 18 százalékuk pedig még nem tudja vagy nem akarja megmondani, hogy mekkora támogatásra számít.
(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.