Gazdaság

Több mint másfélszeresére nőtt az online hitelek aránya

Több mint másfélszeresére nőtt az online hitelek aránya

2013. december 8., vasárnap
Több mint másfélszeresére nőtt az online hitelek aránya

A Cetelem Bank felmérése szerint az idén több mint másfélszeresére nőtt az online áruhitelek aránya a tavalyihoz képest, az átlagos hitelösszeg pedig 15 százalékkal lett magasabb.

A Magyar Cetelem Bank Zrt. MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a zsúfolt boltok helyett egyre többen inkább a webáruházakban, részletre veszik meg a kiszemelt karácsonyi ajándékokat. Az idén akár 200 milliárd forintot is elérheti az online kasszákban elköltött pénz az eNet legfrissebb előrejelzése szerint. A Cetelem felméréséből kiderül: online részletre leginkább értékesebb eszközöket vásárolnak, átlagosan 120 ezer forintért. Míg évközben a 0 százalékos akciók miatt élénkült a netes áruhitelek piaca, az igazi forgalomnövekedést az egyre később kezdődő karácsonyi szezon hozza: az éves online költések negyedét ajándékra költik az emberek. Az áruhiteles toplistát az év utolsó hónapjaiban is a lapostévé, a mobiltelefon és a táblagép vezeti a Cetelem szerint. Ezek mellett várhatóan egyre több fitneszgép, szobakerékpár is az online részletre vett ünnepi meglepetések közé kerül majd. Fontos átrendeződés mutatható ki a Cetelem szerint az online vásárlók körében, ami az online áruhitel-kihelyezésre is hatással lesz. Míg korábban a webáruházakban főként fiatalok és inkább férfiak vásároltak, évről évre nagyobb a nők aránya és az 55 év felettiek is helyet követelnek maguknak a virtuális térben. A bank közleménye idézi

Lukácsi Zoltán

marketingigazgatót, aki elmondta: további növekedést vár a szegmensben, mivel a tavalyihoz képest már közel kétszeresére nőtt azoknak a webáruházaknak a száma, ahol online áruhitelt lehet igényelni.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.