A fiatal vállalkozók kétharmada küzd forráshiánnyal nemzetközi szinten, mintegy felük úgy véli, hogy az új, innovatív finanszírozási források és az adókedvezmények jelenthetnek megoldást pénzügyi gondjaikra - derül ki az EY legfrissebb nemzetközi felméréséből.
A globális tanácsadó cég felmérésében ezer, negyven év alatti vállalkozót kérdeztek meg a világ 20 legfejlettebb országából. A fiatal vállalkozók 73 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nehéz a forráshoz jutás, azok számára pedig, akik új szolgáltatást vagy terméket szeretnének bevezetni a piacra, különösen bonyolult. A válaszadók 49 százaléka úgy véli, hogy az új, innovatív finanszírozási források - például a közösségi és a mikrofinanszírozási formák - segíthetnek pénzügyi gondjaikon.
Dezse Margaret
, az EY tranzakciós tanácsadási szolgáltatások üzletágának vezető partnere a cég közleményében hangsúlyozza: a vállalkozók, különösen a fiatal üzletemberek sikere alapvető fontosságú az Európai Unió gazdasága számára, ahol az új munkahelyek 85 százalékát a vállalkozások biztosítják. "Az EY felméréséből is kitűnik, hogy nemcsak az üzletmenetben kell innovatívnak lenniük a vállalkozóknak, hanem a korábban kevésbé alkalmazott finanszírozási formákat is meg kell találniuk a talpon maradás és a fejlesztés érdekében. Igaz ez Magyarországra is, ahol egyre bővül az alternatív források skálája, mint például a Jeremie és más finanszírozási programok" - idézi Dezse Margaretet a közlemény. A nemzetközi válaszadók legtöbbje, 41 százaléka szerint a kormányzatok adókedvezményekkel segíthetnék forráshoz jutásukat. A lista második helyén az egyszerűbb szabályozási környezet, a harmadikon a kockázati tőkebefektetésekre vonatkozó adókedvezmény szerepel. A fiatal vállalkozók 77 százaléka tagja valamilyen klubnak, vagy az EY Az év üzletembere programhoz hasonló támogató szövetségnek. A felmérés szerint ez kulcsfontosságú lehet a fiatal vállalkozók számára, hiszen az üzleti mentorral rendelkezők mindössze 22 százaléka bukik bele a vállalkozásba. Akiknek nincs ilyen hátországa, azok között 50 százalék ez az arány a jelentés szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.