Gazdaság

A SZÉP-kártya élénkíti a belföldi turizmust

A SZÉP-kártya élénkíti a belföldi turizmust

2013. augusztus 13., kedd
A SZÉP-kártya élénkíti a belföldi turizmust

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint folytatódik a nyári hónapokban is a turizmus idei évre jellemző növekedése, a jó eredményekben a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP Kártya) kulcsszerepet játszik: júniusban 6,4 milliárd forintot, júliusban pedig közel 10 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai és vendéglátó-ipari vállalakozásoknál.

A tárca keddi közleményében emlékeztet arra, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által közölt első félévi vendégforgalmi adatok szerint 2013. január-június között a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek száma (3,7 millió fő) majdnem 6 százalékkal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma (9,1 millió éjszaka) közel 5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A beutazó turizmus továbbra is markánsan emelkedik: a külföldi vendégek számában (1,9 millió fő) 8,7 százalékos, az általuk eltöltött vendégéjszakák számában (5 millió éjszaka) pedig 7,8 százalékos növekedést regisztráltak a szálláshelyek. Az idei év első fél évében a belföldi vendégek száma (1,8 millió fő) kicsivel több, mint 3 százalékkal, a vendégéjszakák száma (4,1 millió éjszaka) pedig 1,6 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó szállásdíjbevételei 70 milliárd forintot (+9,1 százalék) tettek ki a vizsgált időszakban. A külföldi vendégektől származó szállásdíjbevétel 10,4 százalékkal, a belföldiektől származó szállásdíjbevétel 6,6 százalékkal nőtt. A tárca közleménye szerint a belföldi turizmus jó eredményeiben kulcsszereppel bír a SZÉP Kártya: júniusban 6,4 milliárd forintot, júliusban pedig közel 10 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai és vendéglátó-ipari vállalakozásoknál. A három kártyakibocsátó vállalat már közel 50 ezer elfogadóhelyi szerződést kötött. Ez a több tízezer, döntően hazai, 80 százalékban vidéki kis- és középvállalkozás a SZÉP Kártya bevezetése óta már közel 83 milliárd forint bevételhez jutott a kártya révén. A SZÉP Kártya bevételek hozzávetőleg 65 százaléka (54 milliárd forint) a vidéki elfogadóhelyeknél, míg 35 százaléka (29 milliárd forint) a budapesti elfogadóhelyeknél keletkezett. A KSH adatai alapján a kereskedelmi szálláshelyek idén júniusban realizált SZÉP Kártya bevétele 40 százalékkal haladta meg az Üdülési Csekk és a SZÉP Kártya tavaly júniusi együttes forgalmát. Jelenleg a szálláshelyek belföldi szállásdíj bevételeinek mintegy ötöde köszönhető a SZÉP Kártyának. Július végére mintegy 22 ezer munkáltató 860 ezer dolgozója rendelkezett SZÉP Kártyával. 2013 első hét hónapjában a kártyákra 46 milliárd forintot töltöttek fel, a költés pedig 38,5 milliárd forintot tett ki. A minisztérium kimutatása szerint továbbra is a vendéglátás zseb a legnépszerűbb, a feltöltések 63 százaléka erre érkezett. A szálláshely zsebre az összes feltöltés 22 százaléka, a szabadidő zsebre pedig a 14 százaléka jutott. A belföldi turizmus élénkítése érdekében a kormányzat nemrég úgy módosította a SZÉP Kártya szabályozását, hogy már nem csak szálláshely-szolgáltatásért, de gyógyfürdő- és strandbelépőért is lehet mindhárom zsebről fizetni. Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. - az egyik SZÉP Kártya kibocsátó vállalat - adatai alapján a zsebek közötti átjárhatósággal nagyon sokan élnek, hiszen a vendéglátás zseb költéseinek negyede, a szabadidő zseb költéseinek pedig a harmada szálláshelyeken történik - áll a közleményben. Összességében a munkavállalók a SZÉP Kártyáikon lévő összeg 40 százalékát szálláshelyeken költik el az NGM szerint.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.