Gazdaság

Nőtt a nagykereskedő cégek bedőlési aránya

Nőtt a nagykereskedő cégek bedőlési aránya

2012. október 28., vasárnap
Nőtt a nagykereskedő cégek bedőlési aránya

A nagykereskedelmi cégek bedőlési aránya 5,3 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 4,52 százalékról, és jelentősen meghaladja a 4,21 százalékos országos átlagot - áll a Bisnode csoporthoz tartozó PartnerControl céginformáció szolgáltató elemzésében.

A nagykereskedelemben mind a csőd-, mind a felszámolási és a végelszámolási eljárások száma is jelentősen emelkedett az elmúlt 12 hónapban. A növekedés a felszámolások esetén 18 százalék, a végelszámolásoknál 54 százalék. Jelenleg átlagosan naponta 7 nagykereskedő cég ellen indul felszámolási, és 8 nagykereskedő esetében végelszámolási eljárás. A legtöbb nagykereskedelmi cég Nógrád megyében dől be, itt több mint 10 százalékos a bedőlési arány, de Békés megyében is magas, 8 százalékot meghaladó. Az országos átlagértékhez képest Csongrád, Komárom-Esztergom és Pest megye jobb helyzetben van. A felmérésből kiderül, hogy a nagykereskedelmi cégek által szabott fizetési határidő nem változott, átlagosan 30 nap a tavalyi 31 után. Az átlagos fizetési késedelem viszont 16 napról 19-re nőtt egy év alatt. Az átlagos pénzhez jutási idő így már 50 nap a tavalyi 48-hoz képest. Az elhúzódó válság okozta egyre csökkenő vásárlóerő fokozottan sújtja a kereskedelem minden ágát, így a nagykereskedelmet is. A nagykereskedelemmel foglalkozó cégek száma a tavalyi évhez képest alig emelkedett, a piac növekedési üteme lelassult. 2011 és 2012 szeptembere között több mint 700 céggel kevesebb újat jegyeztek be, mint 2010 és 2011 hasonló időszakában. A Bisnode szerint az egyre növekedő, mind a magánszemélyeket, mind a cégeket sújtó adóterhek, és az emelkedő árak miatt az elkölthető pénz reálértéke csökken, és ez nem vetít előre pozitív jövőképet, vagyis a nagykereskedelem fellendülése továbbra is késik.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.