Magyarországon az elektromos autók száma várhatóan az átlagos európai mennyiséget is nehezen közelítheti meg az évtized végére a PwC felmérése szerint, amely azzal számol, hogy a globális 20 százalékkal szemben 2020-ra itt 0,7-1,2 százalék lesz e járművek részaránya. Ez 3,8 milliós járműpark mellett mintegy 45 ezer villanyautót jelenthet - írta a Napi Gazdaság hétfőn.
Az elterjedés egyetlen jelentős infrastrukturális feltétele a töltőállomás-hálózat kiépítése, mert minden elektromos autó után másfél töltőállomást kell létrehozni a kényelmes használat érdekében. Még pesszimista várakozások szerint is jóval több mint 40 ezer töltőállomásra lesz szükség, a hálózat fejlesztése a PwC szerint összesen mintegy 86,5 millió euró beruházást igényelne - írta a lap. Nemzetgazdasági szinten 2020-ban vélhetően negatív gazdasági eredményt ad az elektromos autók terjedése, hosszú távon azonban pozitív lesz a szaldó: a kieső üzemanyagadó-bevételek, az infrastrukturális fejlesztés, az ösztönzők és támogatások negatív költséghatása mellett az üzemanyag-megtakarítás, a fel nem használt széndioxidkvóták, a munkahelyteremtés és az áram értékesítéséből befolyó többlet-adóbevételek ugyanis hosszabb távon átbillentik a mérleget - írta a lap.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.