Gazdaság

A cégek fele sem fizet határidőre Magyarországon

A cégek fele sem fizet határidőre Magyarországon

2012. május 20., vasárnap
A cégek fele sem fizet határidőre Magyarországon

Míg Európában átlagosan a cégek 38 százaléka fizet határidőre, Magyarországon ez az arány 41 százalék - a nemzetközi cégminősítéssel foglalkozó Dun & Bradstreet Hungária Kft. elemzése szerint.

Az adatok a Dun & Bradstreet nemzetközi fizetési tapasztalat programjából származnak, amely több millió számlainformációt összesítve határozza meg a fizetési trendeket. A felmérés szerint Európában átlagosan a vállalkozások 53 százaléka késik 1-30 nap között a számlafizetésekkel. A vizsgált országok közül csak Németországban és Svájcban nagyobb a határidőben fizetők aránya a késve teljesítőkénél. Németországban a cégek csaknem 75 százaléka, Svájcban pedig 55 százaléka fizet időben. Portugáliában viszont ez az arány csak 22 százalék. A magyarországi adat pontosításaként a a szakértők kiemelik, hogy a bevett gyakorlat alapján a magyar cégek a határidő napján utalják el számláik ellenértékét, így egynapos késéssel már összességében a hazai cégek 53 százaléka teljesíti fizetési kötelezettségeit. A magyar vállalkozások közül a legkisebbek fizetik leginkább határidőben számláikat. A közlemény szerint ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy a mikrovállalkozások a legmegbízhatóbbak. A 46 százalékos határidős fizetés arra is utal, hogy ezek a vállalkozások kisebb arányban kapják meg előre az árut fizetés nélkül. Az extrém, 90 napot meghaladó késések aránya is a mikrovállalkozások körében a legmagasabb, ami a szakértők szerint arra utal, hogy ezek a cégek válnak a legnagyobb valószínűséggel fizetésképtelenné. Az adatok szerint a közepes cégméret esetén a legalacsonyabb, 29,8 százalékos a határidőben fizetések aránya. A nagyvállalatok 30,1 százaléka, míg a kisvállalkozások 38 százaléka egyenlíti ki számláit határidőben.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.