Gazdaság

Sok cégnek hiányos a "válságterve"

Sok cégnek hiányos a "válságterve"

2012. január 11., szerda
Sok cégnek hiányos a "válságterve"

Sokszor hiányosak azok a tervek, amelyeket a magyarországi cégek egy-egy váratlan, vagy az üzletmenetben fennakadást okozó eseményre dolgoznak ki folyamatos működésük fenntartása érdekében - derül ki a KPMG könyvvizsgáló és tanácsadó cég legfrissebb felméréséből, amelynek eredményeit az MTI-nek is eljuttatta.

A KPMG 83 szervezet megkérdezésével készítette el felmérését, amelyből kiderül: bár a megkérdezett vállalatok csaknem 70 százalékánál készült olyan elemzés, mely felméri egy-egy váratlan esemény vagy incidens üzleti hatását, de ezekben sokan több tényezőt nem vettek figyelembe. Napi több tízmillió forintos kárt is okozhat egy-egy cégnek, ha például egy-egy telekommunikációs vagy informatikai hiba, vagy épp közlekedési sztrájk esetére nem rendelkezik megfelelő üzletfolytonosság-menedzsment (BCM) tervekkel - hívja fel a figyelmet a KPMG. Az üzletihatás-elemzéseket elkészítő vállalatok 62 százaléka az elemzés során nem vette figyelembe, hogy üzleti folyamatai egymástól függenek, ez pedig azt a veszélyt rejti magában, hogy nem fektetnek hangsúlyt egy másodrangúnak gondolt folyamat vagy funkció folytonosságának biztosítására, és így az erre támaszkodó kritikus folyamataik folytonossága sem garantálható - világítja meg a KPMG a felmérés eredményei alapján. A cég a közleményben hozzáfűzi: a válaszadók 40 százaléka nem határozta meg azt sem, mekkora hatással van az üzletmenetre a nem megfelelő működés. "Különösen meglepő volt azzal szembesülni, hogy bár az üzletihatás-elemzést készítők túlnyomó többsége meghatározta, hogy a kritikusnak ítélt erőforrásaikat mennyi ideig tudják nélkülözni, a válaszadók óriási hányada, 70 százaléka esetében azonban az IT-részleg jelenleg nem garantálja ezeket az erőforrás-helyreállítási időket" - idézi a közlemény Molnár Istvánt, a KPMG üzletfolytonosság-tervezési szolgáltatásokért felelős vezetőjét. Pozitívumként értékelhető ugyanakkor, hogy a válaszadók jellemzően 1-3 évente frissítik az üzletihatás-elemzést - áll a közleményben. A KPMG negyedévente BCM szakmai klubot szervez, ahol a szakemberek kötetlen formában cserélhetnek tapasztalatot az aktuális témákról, és szakmai kapcsolataikat is fejleszthetik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.