Több esetben fordult elő, hogy a postahelyekre téves címzéssel érkeztek a magán-nyugdíjpénztári reálhozamok kifizetési utalványai, ilyen esetekben az utalványokat visszaküldik a feladó magánnyugdíjpénztárnak - közölte a Magyar Posta az MTI-vel hétfőn az elmúl tíz munkanap postai feldolgozási és kézbesítési tapasztalatai alapján.
A közlemény szerint a reálhozamok kifizetései kapcsán a leginkább előforduló hiba a nem létező utca és házszám megadása, vagy az irányítószám és település nevének pontatlansága, de gyakori, hogy elírják a címzett nevét a kifizetési utalványokon. Ha a postahelyek az utalványon feltüntetett jogosult átvevőt nem tudták értesíteni, illetve azonosítani, a jelenlegi szabályok szerint az utalványt kézbesíthetetlennek minősítik. Ezen utalványokat a Hirdetményben meghatározott letéti idő, azaz 2011. szeptember 16-a előtt visszaküldik a feladó magánnyugdíjpénztárnak. A postahelyek az ilyen esetekben kizárólag a hatályos Pénzforgalmi Üzletszabályzatban foglaltak szerint járhatnak el, így a reálhozam tartalmú kifizetési utalványok kezelése során is kötelesek ezt alkalmazni - szögezte le a Magyar Posta Mivel a reálhozam címzettjei a nyugdíjpénztárak ügyfelei, így az említett esetekben az összegek kiutalására csak a nyugdíjpénztárral való egyeztetést követően kerülhet sor - áll a közleményben. A Magyar Posta, azért, hogy a kifizetések az ügyfelek megelégedésére történjenek, azt javasolja a nyugdíjpénztáraknak: fontolják meg a visszaérkezett összegek újbóli kiküldésének lehetőségét a helyes címadatok megléte esetén A közlemény kiemeli: a Magyar Posta levélben tájékoztatta a nyugdíjpénztárakat a reálhozamok kifizetési utalványai kézbesítése során szerzett tapasztalatokról, illetve a Posta által ezekben az esetekben folytatott eljárásáról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.