Gazdaság

A Pick nem enged a minőségből + PANORÁMA

A Pick nem enged a minőségből + PANORÁMA

2011. április 6., szerda
A Pick nem enged a minőségből + PANORÁMA

A húsvéti időszakban még az általában árérzékeny vásárlók is kiemelt figyelmet fordítanak a húsáruk és feldolgozott húskészítmények minőségére. A Pick Zrt. szerdai gyárbemutatója során a vállalatcsoport vezetői kiemelték a több mint 140 éves tapasztalatot, a minőség iránti elkötelezett munkavállalók szaktudását, a környezetbarát és modern technológiával bíró gyártósorokat, melyek mind azt a célt szolgálják, hogy a fogyasztók a lehető legtöbbször megtapasztalják azt, amit egy jó étel adhat a testnek és a léleknek.

„A minőség biztosítása, a vásárlók védelme nemcsak az ellenőrző hatósági szerveknek fontos” – hangsúlyozta

Kovács László

, a vállalat vezérigazgatója. „Ez az elsődleges szempont a vállalat minőségirányítási stratégiájában, és az alapanyagok kiválasztásától a termék asztalra kerüléséig minden egyes részletben és gyártási fázisban előtérben marad.” A magyar gazdaság szinte minden szereplőjét - így a Pick Zrt.-t is - érzékenyen érintette a vásárlóerő és a kereslet csökkenése. A vállalat kiegyensúlyozott termelése, a megváltozott kereslethez való alkalmazkodás képessége azonban másként hatott a húsipari gyáróriásra. „Már évek óta csökkenő fogyasztás jellemzi a húspiacot, azonban ez a Pick értékesítését jelentősen csak 2010 második negyedévében kezdte érinteni” – mondta el portálunknak

Éder Tamás

, a Bonafarm Csoport vállalati kapcsolatok igazgatója. „Elmondható, hogy a termékkategóriák között jelentős átrendeződés történt. A szárazáruk iránti kereslet közel tíz százalékkal csökkent, szintén esett a felvágottak fogyasztása, viszont érezhetően növekszik a szalonnák, disznósajtok és a vörös áruk értékesítése. A vásárlók árérzékenysége nő, és egyre nagyobb arányú akciós ár szükséges azonos mennyiség értékesítéséhez.” Ünnepekkor azonban megváltozik ez a tendencia. Ilyenkor ez a vásárlói réteg is inkább a prémium termékeket és elsősorban a minőséget, a jó ízt keresi, az ár pedig csak másodlagos szempont lesz a számukra.

Egy vállalatcsoport – egy minőség, folyamatos fejlesztés

A Pick Szeged Zrt. tulajdonosaként a Bonafarm Csoport is teljes elkötelezettséget vállalt a minőség iránt. A termékek alapanyagait – melyek jelentős része a nehézségek ellenére is magyar eredetű – megbízható, jól ismert beszállítóktól szerzi be. A csoport három, állattenyésztéssel foglalkozó vállalata a Bóly Zrt., a Dalmand Zrt., és a Fiorács Kft., valamint az általuk integrált nagyszámú sertéstenyésztő biztosítja a Pick Zrt. számára az alapanyagot. A Picknél folyamatos a technológiai fejlesztés, amelynek során a legújabb hazai és nemzetközi kutatási eredményeket is beépítik a gyártás folyamatába, így a termékek nemcsak az itthoni, hanem a nemzetközi piacokon is versenyképesek tudtak maradni. A tavalyi fejlesztések közül a gyár vezetői kiemelték a szalámitöltés minőségének javítása érdekében elvégzett gyártástechnológia-cserét, amely mellett új gépsort helyeztek üzembe a májas termékek töltésére. A vállalat a szalámi rúdáru csomagolását is fejlesztette oly módon, hogy emelte a folyamat higiéniai színvonalát, emellett a körtálcás csomagolóvonal cseréje is megtörtént. A szeletelt Herz-termékek kiszerelését pedig a visszazárható, úgynevezett „fresh boksz” csomagolásmód bevezetésével tették még vonzóbbá.


Pick Szalámigyár

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.