Komoly kihívások elé néz a Tesco új vezérigazgatója, Philip Clarke, aki 7 éven keresztül a társaság külföldi terjeszkedésében működött közre, és jövő héten váltja Terry Leahyt a vezetői székben. A menedzsernek fel kell vennie a küzdelmet a riválisokkal, akik a Tesco-nál agresszívabban terjeszkednek, és komoly árversenyt idéznek elő - írja a Bloomberg.
Az 50 éves Clarke-nak nem lesz könnyű dolga, hiszen a fent említett kihívások mellett két felsővezető idei évi távozásával kapcsolatos befektetői aggodalmakat is el kell oszlatnia. A Tesco ugyan domináns szereplő az Egyesült Királyságban, a mintegy 245 milliárd dolláros élelmiszerpiacból való részesedése 2006 óta 30% környékén mozog. “A brit piac a nagy probléma" - közölte
William Hobbs
, a Barclays londoni alapkezelője. “Azt szeretnénk, ha az Egyesült Királyság a jövőben is egyfajta fejős tehén lenne a Tescónak, és nem néznénk jó szemmel, ha piaci részesedése itt tovább csökkenne" - tette hozzá. A Barclays Capital elemzője, James Anstead pedig úgy véli, Clarke-nak meg kell győznie a befektetőket, hogy a szigetországban még komoly növekedési lehetőségek kínálkoznak az élelmiszerpiacon túl. A társaságnak a ruházati és egyéb nem élelmiszer jellegű termékvonalait bővítenie kell, és további prémium kategóriákat kell bevezetni - fűzte hozzá a szakértő. Nagy-Britanniában a Tesco egyre élesedő piaci versennyel szembesül, a Wal-Mart tulajdonában álló Asda komoly hadjáratot indított: új kampányukban azt ígérik, 10%-kal olcsóbban adják termékeiket, mint a riválisok. (Forrás:
)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.