Az eddigi taktikai kommunikáció sikeres elemeit, például a fesztivál-kommunikációt folytatni kell, viszont a külföldről "látható", Magyarországról alkotott turisztikai képet és országmárkát egységesebbé kell tenni. Ezt tekinti egyik fő feladatának Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, aki a Duna Televízió Hattól nyolcig című műsorában beszélt terveiről.
A szakember reméli, hogy az Országgyűlés végül megszavazza marketingkeretük másfél milliárd forintos bővítését a jövő évre vonatkozóan. Kiderült: a földalatti vizek lehetnek az a jelkép és az a márka, amivel a jövőben Magyarország turizmus terén megkülönböztetheti magát versenytársaitól a turisztikai piacon. Az elmúlt években folyamatosan csökkent a Turizmus Zrt. támogatása, ám ha minden jól megy, jövőre másfél milliárd forinttal többet, hat és fél milliárdot költhet marketingre a Magyar Turizmus Zrt. - hangzott el a beszélgetésben. “Információim szerint a kormány, a kormánypárti frakció, és a parlament szakbizottsága is támogatja az ötletet, vélhetően meglesz, keresik a megoldást erre” - reagált az új vezérigazgató azokra a felvetésekre, hogy Turizmus Zrt. esetleg mégsem kapja meg az ígért összeget. Hozzátette: a Turizmus Zrt feladata a kereslet generálása belföldön és külföldön, ezért az erre fordítható minden egyes forintnak örülnek. Azt mondta korábbi interjúiban, hogy stabil márkanevet szeretne Magyarországgal kapcsolatban felépíteni és ezt megtölteni évről évre tartalommal. Ez mit jelent a gyakorlatban? - hangzott a Duna Televízió kérdése. Magyarországnak az elmúlt években hiányzott a turisztikai országmárkája, országképe - reagált a vezérigazgató. Nagyon jó volt viszont idén a fesztiválok éve – ezt az úgynevezett taktikai kommunikációt továbbra is folytatni kell a célcsoportokban, népszerűsíteni a fesztiválokat, a kulturális eseményeket, sporteseményeket. Viszont magasabb szinten, a külföldről látott magyarországi turisztikai országképet szakmai szempontok szerint egységesebbé kell tenni – mondta
Horváth Gergely
. “Nem lehet minden célcsoportra minden országban mást kommunikálni magunkról. Kell egy “Magyarország” általános turisztikai országkép, és azon belül mindenfajta egyéb turisztikai lehetőséggel, külön célcsoportokat megszólító kampányokat lehet folytatni” - mondta a Turizmus Zrt. új vezetője.
“Megkülönböztető jelzés” lehet Magyarország viszonylatában a földalatti vizek, a rejtett vizek promotálása. “Magyarország területének nyolcvan százaléka alatt gyógy-, termál- vagy ásványvizet találunk. Ez lehet egy olyan márka, amivel megkülönböztethetjük magunkat Ausztriától, Csehországtól, vagy Horvátországtól” - érvelt Horváth Gergely. Hozzátette: fontos feladat érzelmi viszonyt, érzelmi kötődést kialakítani az országhoz a turistákban. Középtávú terveik között szerepel, hogy a bevételeiket minél nagyobb arányban a piacról szerezzék be. “Versenyelőnyt jelent, hogy fizikailag jelen vagyunk huszonhárom országban. Azok a kollégák ismerik legjobban az adott piacot, országot, akik ott élnek az év háromszázhatvanöt napjában. Ez úgy gondolom, hatalmas tudás, ami órási tudás, ami egy-egy vállalkozás, szövetség számára is nagy értékkel bír. Nyugati példák mutatják, hogy ezt a tudást tanácsadásra, piacra vitel elősegítésére is lehet fordítani.Viszont mi egy száz százalékban állami tulajdonú társaság vagyunk, így fontos, hogy alapvetően az általános információkat versenysemleges módon biztosítsuk mindenki számára” - hangzott a beszélgetésben. A Turizmus Zrt. új vezetője elmondta: a turisztikai bevételek kicsivel kevesebb mint negyven százaléka származik belföldi turizmusból, bár az elmúlt években a belföldi vendégéjszakák száma már elérte az ötven százalékot. Sajnos, az átlagkeresetet tekintve a hazai lakosság egyharmada engedhet meg magának belföldi utazást. Külföldi szemmel nézve Magyarország olcsó ország. “Van még hova fejlődni, például Angliához képest, ahol nyolcvan százalék a belföldi turizmus aránya az összturizmuson belül" - nyilatkozta Horváth Gergely a Hattól nyolcig stúdiójában a Duna Televízióban. (Forrás:
Pintér Attila, felelős szerkesztő)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.