Gazdaság

Egyénre szabott reklámok – indul a Google-TV

Egyénre szabott reklámok – indul a Google-TV

2010. szeptember 10., péntek
Egyénre szabott reklámok – indul a Google-TV

A 2011-ben már világszerte induló Google-TV az internet és a televízió összeolvasztásával nem maga készít majd műsorokat, fotókat vagy más tartalmakat, hanem hozzáférhetővé teszi ezeket egy egységes felületen. A televíziózást forradalmasító új szolgáltatásról a berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon (IFA) beszélt Eric Schmidt, a Google első embere – írja az sg.hu.

Schmidt

a beszédében kijelentette: társasága mindenképpen el akarja indítani a lakószobák meghódítását, mivel a számítógép és a mobiltelefon után el akarják foglalni azt az utolsó bástyát is, amelynek nagy reklámértéke van. Az új tv-szolgáltatás az Egyesült Államokban már ősszel elérhető lesz, a világ többi részén azonban csak várhatóan 2011-ben indul el. A Google bármely televízióadónál pontosabban mérni tudja, hogy ki mire keresett rá, milyen információt talált meg, illetve nézett meg, s ebből képes levezetni, hogy melyik felhasználónak milyen típusú hirdetések tetszenek. Így kizárhatók a folyamatból a drága reklámügynökségek, és a vállalat maga döntheti el, hogy mely célcsoportnak reklámoz valamit és melyiknek nem – olvasható a

sg.hu-n

. A Google-TV egy olyan szoftver, amely egy set-top-box bevonásával teszi elérhetővé a különböző szórakoztató tartalmakat. A cél, hogy a nézők a fotelből választhassák ki az őket leginkább érdeklő televíziós műsorokat, YouTube-videókat, filmeket, valamint a Hulu, a Netflix vagy éppen a Vimeo kínálatában található műsorokat. Emellett biztosítja, hogy a televízió képernyőjén videotelefon beszélgetéseket is kezdeményezhessenek és fogadhassanak.

Britney Bohnet,

a Google-TV termékmenedzsere hozzátette, hogy hamarosan senki nem akar majd olyan televíziót vásárolni, amelyben nem lesz böngésző.

Beszédvezérlés és tolmácsprogram

A nézők bármikor kereshetnek az online anyagokban és a televíziós programokban. A Google TV-hez később elérhető lesz egy Blu-ray lejátszó is. A lényeg, hogy a cég a televízió és az internet összeolvadásakor egy olyan platform akar lenni, amely nem maga készít filmeket, fotókat és más tartalmakat, hanem csupán hozzáférhetővé teszi ezeket egy egységes felületen keresztül. Schmidt számos vízióját elmesélte. Az egyik szerint a jövőben az online keresések során a rendszer olyan tartalmak megtekintésére is javaslatokat fog tenni, amelyekről még nem is tudunk, de érdekel bennünket. A másik érdekes ötlet a beszédvezérlés alkalmazása. Ősztől az angol nyelvű internetezőknek már lehetőségük lesz arra, hogy internetes kereséseiket egyszerűen elmondják az okostelefonjuknak. A szolgáltatásra szükség van, hiszen a keresések egynegyede már az Androidot futtató készülékeken keresztül történik. Ezenkívül a vállalat kifejleszt egy fordítóprogramot is, amelynek a segítségével egy angolul beszélő ügyfél kitűnően megértetheti majd magát egy más nyelvű eladóval. (Forrás:

sg.hu

)

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.