Térségünkben részben hiányzik a szakember-utánpótlás, kevés a technológia-menedzser – ez számos forrásból megerősítést nyert az "Innovációs szolgáltatásigény felmérése és felkeltése a Dél-alföldi Régióban" című most megjelent tanulmány 2009-től kezdődő kutatási fázisa során - tájékoztat a NOS-SZEGED Kft. sajtóközleménye.
Nincsenek elegendően Szegeden és környékén, akik szakmájuk szerint is értik, pontosan átlátják a K+F folyamatát, és sikeresen menedzselik, vagyis továbbsegítik az eredményeket az innováció útján, egészen az eladott piacképes termékig Ami az egyes innovációs szolgáltatások kihasználtságát illeti, leggyakrabban külső szakértők szolgáltatását veszik igénybe, illetve szakmai konferenciákra járnak, kísérleti fejlesztést rendelnek meg, vagy pályázatírási szolgáltatást igényelnek régiónk innovatív kis- és középvállalkozásai. A kutatóintézetek, klaszterek és egyéb innovációs hídképző szervezetek körében az egyetemi kutatás-fejlesztés a legnépszerűbb innovációs szolgáltatás. A kutatóintézetek és hídképző szervezetek megkérdezett mélyinterjúalanyai (a vizsgálatban a klasztereket is hídképzőnek tekintették) mind kulcsszereplői a Dél-alföldi Régió K+F+I folyamatai legalább egy fázisának. E vizsgált szervezetek kifejezték azt az igényüket, hogy az innováció, vagyis a sikeres, új termékek/szolgáltatások előállításának mozgatórugói a technológiamenedzserek, ám sajnos túl kevesen dolgoznak régiónkban jelenleg ezen a pályán. A kutatás előzménye, hogy a NOS-SZEGED Kft. a BAROSS Gábor Program keretében 2009-ben elnyerte az „Innovációs szolgáltatásigény felmérése és felkeltése a Dél-alföldi Régióban” című projekt megvalósításának lehetőségét - és az eredményeket széles körben elvégzett vizsgálat alapján (APEH adatok, mélyinterjúk, kérdőívek, szakértői elemzések), szakmai zsűri értékelését követően, most hozták nyilvánosságra. Mától ingyenesen elérhető a www.nosszeged.hu oldalon a Dél-alföldi Régióról készült innovációs tanulmány, amelyet a Baross Gábor Program keretében publikál a
Kapás Ferenc
docens irányításával működő szakértői csoport. A projektvezető felhívja a figyelmet három kulcskérdésre. „Államilag kijelölt szociális innovációs fejlesztési területekre van szükség. Társadalmi igény alapján támogassák eladható új termékek létrehozását, például egészséges, környezetvédő vagy más értéket képviselő termékek innovációját” - javasolta Kapás Ferenc a tanulmány bemutatásakor Kecskeméten. A docens szerint csodavárás a multinacionális cégekre alapozni, mert ők elsősorban saját munkaerejükkel, nem régiónk innovációs szolgáltatásaival számolnak. „A régió innovációját vizsgáló pszichológusok arra jutottak, hogy innovációs mintarégió lehetünk, ha tudásalapú gazdaságunkban a fiatalokat kisgyermekkortól kérdezésre, elemzésre, megoldás-keresésre, tenni akarásra, ezekre épülő együttműködésre, innovációs alapkészségekre szoktatjuk, ez a harmadik kulcskérdés” – véli a projekvezető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.