Megállapodott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a kivitelező M43 Szeged-Makó Konzorcium az M43-as autópálya első szakasza kivitelezése kapcsán felmerülő kötbér összegéről, így a kivitelezőnek 447,7 millió forintot kell fizetnie késedelmes építésért - közölte a NIF csütörtökön az MTI-vel.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az idén februárban írta alá az M43-as autópálya első szakaszát építő - M43 Szeged-Makó Konzorciumot vezető - Swietelsky Baugesellaschaft m.b.H.-t képviselő Swietelsky Magyarország Kft.-vel a megállapodást arról, hogy ez év augusztus 31-re módosítják az autópálya-szakasz átadásának véghatáridejét, így kilenc hónapot csúszik az átadás. A konzorcium azért kérte a kivitelezési határidő módosítását, mert az autópálya töltése alatt halad egy 1.000 milliméteres vízvezeték, amelynek megóvásához egy korábban nem tervezett résfalat kell építeni. A NIF Zrt. megállapította, hogy a résfal építése valós indok a határidő módosítására, az autópálya-szakasz azon részei azonban, amelyeket nem érintett a víznyomó vezeték megvédése, indokolatlan késedelemmel épülnek. Ezért ezekre a szakaszrészekre a NIF Zrt. a múlt év november 30-tól kötbért állapít meg. Ennek összegéről állapodtak meg csütörtökön: a kivitelezőnek áfa nélkül 447,7 millió forint kötbért kell fizetnie az eddig el nem készült részmunkák miatt. A februári szerződésmódosítás következtében a kivitelezés határideje 2010. augusztus 31-re módosult, azonban a NIF Zrt. – figyelemmel a szegedi polgárok érdekeire – az M43 autópálya 5. számú főút és a 4519-es jelű összekötő út - Csongrádi út - között elkészülő szakaszát és a Csongrádi úti csomópontot ideiglenes forgalomtechnikai megoldásokkal 2010. április 1-jén átadja a forgalomnak - hangsúlyozzák a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.