Szeged gazdaságának súlyos problémája a komoly termelőberuházások hiánya. Bodó Imre országgyűlési képviselő szerint a város rendezési tervében nincsenek olyan becsatolható külterületek, amelyeket bármikor fel tudna ajánlani, ha külföldi befektető érkezik. „Amikor például ide akarták hozni a Mercedes-gyárat, a német fél azért döntött mégis Kecskemét mellett, mert Szegednek nem volt akkora területe, mint a hírös városnak” – nyilatkozta lapunknak
Bodó Imre.
Az 1-es szegedi választókerület fideszes képviselőjelöltje szerint ha egy városnak nincs egyedül megfelelő méretű földterülete, össze lehetne fognia a környező településekkel. „Algyővel például lehetett volna tárgyalni, hogy keressünk olyan területeket, amelyek egymás mellett vannak, és ajánljuk föl azokat együtt a beruházónak” – fűzte hozzá a képviselőjelölt. „
Botka László
MSZP-s polgármester azonban még csak össze se hívta a környező kisebb települések polgármestereit. Véleményem szerint a szegedi polgármester rangján alulinak tartja, hogy a kistelepülések vezetőivel tárgyaljon. Ezt egyébként saját pártjának köreiből is hallani. Miért nem merült fel, hogy például az M5-ös lehajtójánál, a röszkei, domaszéki vonalon tudunk-e találni közösen egy összefüggő területet, amit fel lehet ajánlani a német befektetőnek?”
„A logisztikai központban van tulajdonrészünk, ott még elvileg van néhány hektár terület, a többire előrehaladott tárgyalások folynak” – sorolta Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester Szeged város saját tulajdonú, határ menti földterületeit. „Az Első Szegedi Ipari Parkban a KÉSZ a meghatározó tulajdonos, de nagyon magas áron kínálja a területet, ipari célú beruházás nem tud annyit fizetni. Az önkormányzat kezdeményezte az ötös úttól keletre, illetve a budapesti vasútvonaltól nyugatra lévő, a jelenlegi logisztikai központhoz két oldalról kapcsolódó területek megvásárlását, ezekkel kapcsolatban várjuk az MNV visszajelzését” – tette hozzá. Az összesen hozzávetőleg 160 hektár területre szabályozási tervet készíttettek, és az idén az Atikövizig a város kérésére, EU-s támogatásból bővíti a csapadékvíz befogadóját, a Maty-Fehér-tói csatornát – folytatta az alpolgármester. Már a logisztikai központhoz kapcsolódóan vizsgálták a többi közmű helyzetét is, ezek a területek lesznek a leghamarabb elérhetőek fejlesztési szempontból. Nagy Sándor hozzátette, hogy az állammal és a szegedi egyetemmel egyetértésben a volt orosz laktanya területén szeretnének a lézerközponthoz kapcsolódó ipari-technológiai parkot létrehozni, a szabályozási terv módosítását már el is indították. „A térképre nézve a város határai mentén sajnos olyan részt nem tudok mondani, ami egy szomszédos településsel együtt kiadna akkora területet, mely Bodó Imre kérdésben szerepel, az autópályához is közel lenne, és nem érinti valamilyen természetvédelmi vagy más korlátozás. Természetesen ha egy nagy foglalkoztató Szeged mellé települ, az a megyeszékhelynek is jó lehet, hiszen az ott dolgozók jelentős része feltehetőleg Szegedről járna ki” – így a politikus.