origo.hu
A Tisza Volánnál 2009-ben az országos tendenciának megfelelően csökkent az utaslétszám, a szegedi központú cégnél ez 4,2 százalékos csökkenést jelent, de a cégvezetés szerint ez még vállalható veszteség - mondta el Szeri István, a Tisza Volán vezetője kedden Szegeden sajtótájékoztatón.
Elsősorban a felnőttbérletek, és így az utazók száma csökkent, ami összefüggésben van a munkahelyek megszűnésével - tette hozzá Szeri István. Az idén a cég bruttó árbevétele meghaladja majd a 10 milliárd forintot. Szeri István beszámolt arról, hogy többlet feladatot jelent a Tisza Volán számára, hogy a közösségi közlekedés átalakítása keretében bizonyos megyei jogú városokból ütemes menetrenddel kell buszokat indítani a fővárosba. A Tisza Volánt ez Hódmezővásárhely kapcsán érinti, 250 ezer kilométer többletet okozva. Ez a helyközi és távolsági járatok 18 millió futott kilométer teljesítményével összevetve nem túl nagy megterhelés - jegyezte meg Szeri István. Tájékoztatása szerint a MÁV átalakításával kapcsolatos intézkedések alig érintik a Tisza Volánt. A Hódmezővásárhely-Makó vonalon megszüntetett vasúti szolgáltatás pótlása Csongrád megyében plusz tevékenységet jelentene, azon olyan kevés utast érint, hogy a meglévő kapacitás elbírja - mondta Szeri István. A sajtótájékoztatón ismertették, hogy nyolc, új Mercedes-Benz Conecto autóbusz érkezett kedden Szegedre, ezzel teljesült város elvárása, hogy három éven belül 25 alacsonypadlós autóbusszal gyarapodjon a flotta. Szeri István jelezte: a járműpark átlagéletkora ezzel jelentős mértékben csökkent, és a buszok több mint fele már alacsonypadlós. A Tisza Volán járműparkjának átlag életkora kilenc év, ezzel a 24 volán vállalat között az élen jár, és megfelel az uniós átlagnak. A Tisza Volán 410 autóbusszal látja el feladatait. Ennek jelentős része - 230 jármű - a helyközi és a távolsági közlekedésben vesz részt, s mintegy 160 autóbusz dolgozik a helyi tömegközlekedésben a megye öt városában Szegeden, Hódmezővásárhelyen, Szentesen, Csongrádon és Makón. Emellett szabadáras tevékenységeket – idegenforgalmi-, munkás- és tanulószállítást - is végez a cég. A fő tevékenység mellett járműjavítással, karbantartással, alkatrész- és üzemanyag értékesítéssel is foglalkoznak. Az idegenforgalomban is kiemelt partnerként dolgoznak, és az informatikában szoftverfejlesztéssel, értékesítésekkel és program installációkkal is foglalkoznak. Az árbevételben a személyszállítás és az egyéb tevékenység aránya 90 százalék az előbbi javára. A jövő évi fejlesztési tervek közt szerepel 16 korábban bérelt autóbusz megvásárlása, ezen túl további 24 buszt újítanak fel teljesen. Az informatikában 25 millió forintos hardver- és szoftverfejlesztést terveznek, de a diagnosztikai területen is 15-20 milliós korszerűsítés a cél. Jövőre két nagy projekten dolgozik majd a Tisza Volán. Makón több mint 300 millió forintból új buszpályaudvart építenek, illetve a szegedi buszport építése is megkezdődhet. Utóbbihoz a közelmúltban adtak be egy uniós pályázatot, amelyben ötszáz millió forintot céloztak meg. A 88 milliós önerő előteremtéséhez telekértékesítéseket terveznek, hogy a pályázati forrás elnyerése esetén elkezdődhessen a beruházás, ami 2011-ben készülne el. Hallgassa meg a Rádió Plusz Szeri István vezérigazgatóval készített hanganyagát!Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.