A szegedi állami fenntartású utak felújítását kéri Botka László polgármester, amennyiben kötbért szabnak ki az M43-as autópálya első, 6,7 kilométeres szakaszának kivitelezőjére a beruházás csúszása miatt.
A szocialista polgármester a város közgyűlésének pénteki ülésén elmondta, elvárja, ha a kivitelezőnek jelentős mértékű kötbért kell fizetnie az eredetileg 2009. november 30-i határidőre tervezett autópálya-szakasz csúszása miatt, akkor az így befolyó összeget a szegedi állami fenntartású utak karbantartására fordítsák. A politikus azt is kérte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-től, hogy az autópályának a régi 5-ös út és a Csongrádra vivő út közötti szakasza a lehajtóval együtt a kivitelező által kért 2010. július 30-i helyet március végére készüljön el. Erre azért van szükség, mert tavasszal elkezdődik a 2-es villamosvonal pályájának építése, és szükség van az érintett útszakasz tehermentesítésére. A Swietelsky Baugesellaschaft m.b.H. vezette M43 Szeged–Makó Konzorcium azért kérte a határidő-módosítást, mert az érintett szakaszon fut egy 1000 milliméter átmérőjű ivóvízvezeték. Egy, a közelmúltban készült szakértői vélemény szerint ennek biztonsága érdekében egy korábban nem tervezett támfal építésére van szükség - közölte
Botka László
. A polgármester szerint elfogadhatatlan, hogy a kivitelező a vezetéképítésre hivatkozva kéri a határidő nyolc hónapos módosítását. Ez csak akkor lenne méltányolható, ha az érintett, 500 méteres szakaszt leszámítva már a befejezéséhez közeledne az építkezés, ám ez nem így van - fogalmazott Botka László.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.