Közös kutatásban mérte fel a Szegedi Tudományegyetem Szociológia Tanszéke, a KSH Szegedi Főosztálya és a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, hogy a társadalomtudományi területen diplomát szerzőkkel szemben milyen tapasztalataik és elvárásaik vannak a munkáltatóknak, valamint hogyan látják a felsőoktatásban tanulók és a középiskolások a munka világát.
A három szervezet azt vizsgálata, hogy van-e igény egy gyakorlatorientáltabb felsőfokú képzés kialakítására, amelyben a hallgatók képzésében a jelenleginél nagyobb szerepet kapnak a munkaerő-piaci igények és elvárások. A vizsgálat másik fontos kérdése az volt, hogy a jelenleg felsőoktatásban tanulók, illetve a tanulni szándékozó középiskolások választanák-e, és ha igen milyen feltételekkel ezt a képzési formát. Az eredményekről 2015. november 26-án egy szegedi konferencián számoltak be a kutatók. A felmérés több érdekes eredményt is hozott: mint kiderült mind a munkáltatók, mind pedig az egyetemisták úgy látják, hogy a jelenlegi felsőoktatási rendszerben a társadalomtudományi területen is szükség lenne egy a „munka világához” közelebb álló gyakorlatorientáltabb képzésre. A diákok 71 százaléka szerint ez jelentősen megkönnyítené az elhelyezkedésüket. A vállalkozások szerint megkönnyíthetné és rövidebbé tehetné a betanulási időszakot, ha már hallgatóként megismerhetnék a leendő dolgozójukat, így könnyebb lenne a kiválasztás is. Az egyetemistáknak pedig sokat segítene az igazolható gyakorlat, mivel a legtöbb esetben a cégek gyakorlattal rendelkező pályakezdő szakembereket keresnek. A megkérdezett, felsőoktatásban tanuló fiatalok mintegy 90 százaléka venne részt gyakorlatorientált képzéseken. Több mint felük pedig úgy vélekedett, a jelenlegi gyakorlat-elmélet arány megváltoztatásával (az eredeti összóraszám változatatása nélkül) vállalná a gyakorlatorientált képzést. Ráadásul a többiek azt is vállalnák, hogy a jelenlegi egyetemi óraszám felett, az egyetemi képzés óraszámát megnövelve végeznék a gyakorlati képzést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.