A Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja nyitókonferencián mutatja be a Diagnosztikai mérések fejlesztése című projektjét november 7-én, a Tisza Szállóban. A kutatócsoport tagjai részletesen is ismertetik a projekt második fázisának főbb célkitűzéseit.
A fejlesztők célja egy olyan diagnosztikus értékelési rendszer megalkotása, mely az iskola megkezdésétől követi nyomon a tanulók egyéni fejlődését, és jelzi a fellépő zavarokat, lemaradásokat. A mostani projekt – melynek megvalósulását a Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatja – a munkafolyamat második állomása. 2009 és 2011 között az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoportja ugyanis már megvalósította a program első fázisát, melynek célja egy diagnosztikus, az 1-6. évfolyamos diákok különböző készségeit, képességeit feltáró mérési-értékelési rendszer kialakítása volt. Ez a kétéves fejlesztőmunka felölelte többek között a méréseket tudományosan megalapozó standardok kidolgozását az olvasás-szövegértés, a matematika, a természettudomány műveltségi területein; mérőeszközök fejlesztését sajátos nevelési igényű tanulók számára; az elektronikus tesztelés megalapozását, valamint az érintett pedagógusok felkészítését. A kutatócsoport 2012 tavaszán sikerrel szerepelt az első projekt folytatását lehetővé tevő TÁMOP–3.1.9-11/1-2012-0001 pályázaton. A program – melynek szakmai vezetője Csapó Benő, az SZTE BTK Neveléstudományi Intézetet vezető egyetemi tanár – számos feladatra koncentrál egyidejűleg: a diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek továbbfejlesztésére; további kognitív és affektív készségek és képességek mérési lehetőségeinek feltárására; egy elektronikus mérési rendszer (eDia) kidolgozására; olyan eszközök feltérképezésére, melyek alkalmasak a feltárt fejlődésbeli lemaradások kompenzálására; pedagógus-továbbképzésekre; visszajelző rendszerek fejlesztésére; illetve egy rendszermodell kidolgozására. Mindezekről hallhatnak az érdeklődők a Tisza Szállóban (Szeged, Széchenyi tér 3.) november 7-én (szerdán) 15 órakor kezdődő nyitókonferencián. Forrás:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.