Elnyerte a közönségdíjat a Szegedi Tudományegyetem József Attila Tanulmányi és Információs Központjának az önkéntességet és a környezettudatos szemléletet összekapcsoló Zöld Kommandó elnevezésű akciója a legjobb társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos hazai kezdeményezéseket bemutató kiállításon, a CSR Piacon.
A Követ Egyesület immár második alkalommal rendezte meg június 2-án a legjobb társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos hazai kezdeményezéseket bemutató kiállítást, a CSR Piacot. A Millenárison az SZTE TIK olyan cégek társaságában vett részt, mint a Coca Cola, a Mol, a Richter vagy az OTP. A rendezvény látogatói a közönségszavazáson a számukra leginkább tetsző három kezdeményezést választhatták ki, s a legtöbb voksot végül az SZTE TIK által 2011 januárjában indított Zöld Kommandó kapta. A kommandó elsőként a Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság Rákóczi téri épületében lendült akcióban. A kezdeményezésben résztvevő önkéntesek először felmérték a problémás területeket, majd kidolgozták a lehetséges megoldásokat és az ütemtervet az 1960-as években épült irodák zöldebbé és kellemesebbé tételére. Másfél nap alatt kipakolták a háromszintes főigazgatóságról a fölösleges bútorokat, az Egyetemi Füvészkertbe költöztették az ápolásra szoruló növényeket, új, hatékonyabb archiválási rendszert dolgoztak ki, és újratervezték a szelektív hulladékgyűjtők elhelyezését. A folyósokra útbaigazító táblák, az irodai gépekre, elektromos berendezésekre az energiatakarékosságra figyelmeztető feliratok, a mosdókba, teakonyhákba környezettudatos konyhai tisztítószerek kerültek. Számos helyiség kifestettek, újjászületett a tárgyaló, a közösségi tér és az igazgatói váró.
Az önkéntesek második alkalommal az SZTE Egyetemi Füvészkertben csaptak le. A több tucat résztvevő lecsiszolt és lakozott kéttucatnyi padot, kifestett két helyiséget, virágokat ültetett és rendbe rakta a botanikus kert egyik pergoláját. A Zöld Kommandó persze körbejárta az irodákat is, hogy segítséget nyújtsanak az elektromos berendezések energiafogyasztásának csökkentéséhez. A számítógépekre és nyomtatókra kikerülnek a kikapcsolásukra figyelmeztető feliratok, a termosztátok alá pedig a kérés, télen ne tekerjék 20 fok fölé a fűtést. A tervek szerint negyedévente megszervezendő akció célja a környezettudatos szemlélet népszerűsítése, az energiatakarékos megoldások elterjesztése, s egyben a kiszemelt egyetemi egységek otthonosabbá tétele. Az SZTE TIK munkatársai szeretnék, ha a jövőben a célba vett és zöldülésre ítélt egységeket az egyetemi polgárok közösen választanák ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.