Továbbra is két fő csoportra osztható a magyar társadalom "digitális érettsége". A "digitálisan érettek" tábora 1,3 millió fő Magyarországon - olvasható egy csütörtökön Budapesten ismertetett kutatás összefoglalójában.
A digitálisan éretteket figyelmen kívül hagyva ma már lehetetlen új termékeket bevezetni - mondta
Bognár Tamás
, a PM Digital Médiaügynökség ügyvezető igazgatója a "Digitális érettség Magyarországon 2011" című kutatás eredményeit összegezve. A kutatás eredménye szerint Magyarországon a nagyjából 7,5 millió főre tehető 14-69 év közöttieken belül 2,75 millióra tehető a "digitálisan éretlenek", 1,3 millióra pedig a "digitálisan érettek" száma. A "digitálisan érettek" csoportján a folyamatosan piacra kerülő új technikai, kommunikációs eszközöket aktívan használókat és vásárlókat kell érteni, a "digitálisan éretlenek" pedig azok, akiknek nincs internetkapcsolatuk, az új eszközök és technológiák iránt nem érdeklődnek és akár lehetőségük sincs használatukra. Mellettük a harmadik nagy kategória a "nyitottaké". Ők a kutatás összefoglalója szerint az "érettek" és az "éretlenek" között helyezkednek el. A 2,75 millió "digitálisan éretlenen" túl mintegy félmillió főt képviselnek azok, akik úgy tekinthetők digitálisan éretlennek, hogy van internetkapcsolatuk, de nem használják azt. További jelentős nagyságú csoport a digitálisan éretlen internethasználóké. Az ő számuk mintegy 1,46 millió fő. A digitálisan érett és éretlen csoportok között "félúton" helyezkednek el a digitális világ felé "nyitott" kategóriába sorolt internethasználók, akik 1,3 millióan vannak jelenleg Magyarországon. A PM Digital Médiaügynökség által elvégzett kutatás alapján Bognár Tamás arra hívta fel a figyelmet, hogy a digitális kommunikáció szempontjából két nagy táborra osztható a magyar társadalom, és ez a megosztottság a jövőben is tartósan így fog maradni. Ez egyrészt feszültségforrás lehet, másrészt a két nagy csoporttal más-más módon kell kommunikálni a médián keresztül. A "digitálisan érettek" száma ugyan lassan növekszik, ám eközben az érettség meghatározása szempontjából figyelembe vehető szempontok évről évre változnak, a technikai újítások, változások miatt. Például ma már a színes televízió nem lehet a digitális érettség mutatója, mivel lényegében minden háztatásban megtalálható eszközről van szó. Viszont éppen ezért néhány év múlva minden bizonnyal a ma újdonságnak számító eszközök, vagy internetes oldalak közül is több kikerülhet a digitálisan érettséghez szükséges eszközök köréből. A kutatásból kiderült, hogy a "digitálisan érettek" rétege nagyjából négyszer akkora vásárlóerőt jelent, mint a "digitálisan éretlenek" lélekszámában kétszeres tábora. A "digitálisan érettek" szokásait vizsgálva kiderült, hogy nagyobb közöttük a 40 év alattiak aránya, mint a digitálisan éretlenek esetében. Jellemzően magasabb az iskolai végzettségük is, és inkább városokban élnek, tanulók vagy szellemi foglalkozásúak, továbbá többet sportolnak, mint a digitálisan éretlenek. A reklámozás szempontjából a "digitálisan éretlenek" általában jobban befogadók, mint a "digitálisan érettek", akik például feltehetően aktívabb életmódjuk miatt fogékonyabbak a közterületi, internetes és a mozikban látható reklámokra. Ez a réteg előszeretettel vásárol szuper- vagy hipermarketekben, és vásárláskor nem elsődleges szempont számára az olcsóbb ár. Az új technológiákat tekintve a "digitálisan érettek" általában több mint 2-5 éve használják az internetet. Amíg a "digitálisan éretlenek" 30 százaléka rendelkezik internetkapcsolattal, addig a "digitálisan éretteknél" ez az arány 100 százalékos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.