Egyetem

Ha internet, akkor laptop

Ha internet, akkor laptop

2011. március 2., szerda
Ha internet, akkor laptop

A hetente internetezők naponta átlagosan három óra kilenc percet interneteznek - ennek a harminc százalékát hordozható eszközökön keresztül. Az eszközhasználat is egyre "személyesebbé" válik, egyre nagyobb mértékben egy felhasználóhoz kötődik - derül ki a GfK Hungária Digital Connected Consumer 2011. januárban készült kutatásából.

A 18-49 éves, legalább hetente internetezőket felölelő kutatás eredményei szerint az átlagosan napi internetezéssel töltött idő három óra kilenc perc. Ebből még csekély az aránya a mobiltelefonon keresztüli netezésnek (egy százalék), de a hordozható eszközökön történő netezés már jelentős részt tölt ki. A hordozható eszközökön - laptop, táblagép, palmtop és netbook - történő netezés 30 százalékos aránya kisebb mértékben függ a netezés intenzitásától. Míg a kevesebbet netezőknél közel 20 százalékot tesz csak ki, addig a közepes és magas intenzitással netezők csoportjában nincs jelentős különbség a hordozható eszközökön való internetezésnek. A hordozható eszközök egyre szélesebb elterjedtsége ennek a média típusnak az individualizáltságát is eredményezi. A háztartásokban is kimutatható a "személyes média" jelensége a növekvő számú televízió- és rádiókészülékek miatt. A digitális világban, azokban a háztartásokban, melyek csak asztali számítógéppel rendelkeznek, egyharmad azok aránya, ahol a PC-knek jellemzően csak egy "gazdája" van, míg azok körében, ahol hordozható eszköz is rendelkezésre áll, ott ez az arány 60 százalékra növekszik. A netezők közel háromnegyede számára nem zavaró hirdetési forma a keresőhirdetés. Mindenképp fontos mutató, hogy a reklámokkal egyre jobban telítődő interneten a megkérdezett hét hirdetési forma közül csak kettő olyan van, melyet a megkérdezettek több mint fele elutasít, zavarónak tart. "Az online hirdetési formák közül a keresőhirdetések a legelfogadottabbak - valószínűleg a könnyebb kontrollálhatóság, illetve a tartalmi kötődések miatt is" - mondta Kántor Kata, a GfK Hungária média szektorának menedzsere. A banner hirdetések közül a több képernyőn keresztül internetezők a kevésbé látványos - ezért kevésbé szembetűnő - statikus formákat részesítik előnyben, 60 százalékuk nem tartja zavarónak a statikus banner hirdetéseket, míg 47 százalékuk elutasító a flash/video bannerekkel szemben.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.