A mentők munkáját támogató országos kampány, a „Segíts okosan!” legfőbb célja, hogy minden mentőautóban legyen defibrillátor. Március 17-éig hazánk számos pontján roadshowt tartanak a program keretében, Szegeden a rókusi Tescoban bővíthették az érdeklődők életmentéssel kapcsolatos ismereteiket. A programot tavaly hirdette meg első alkalommal az Unilever Magyarország Kft. azzal a céllal, hogy segítse az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) munkáját. Akkor több mint 56 millió forint gyűlt össze oly módon, hogy a promócióban résztvevő termékek eladási árából 1 forintot különítettek el az OMSZ javára. A roadshow szegedi állomásán az érdeklődők este 8-ig életmentő bemutatókon is részt vehettek, mely során megismerhették többek között a félautomata defibrillátor készülék használatát, továbbá életmentéssel kapcsolatos tanácsadással és OMSZ fotókiállítással is vártak mindenkit. A „Segíts okosan!” egyik tavalyi nyertese a Szegedi Mentőállomás volt, melynek állomásvezető mentőtisztje, Nyeste Zsolt a következőket nyilatkozta a program kapcsán: „Szeretném kifejezni a köszönetünket a 'Segíts okosan' programmal kapcsolatban. A program kapcsán, a mentőállomásokra történt szavazatok alapján, Szeged Mentőállomás által megnyert 250.000 forintot megkaptuk és felhasználtuk. Ebből a kivonuló állomány részére bútorokat és 2 darab nyomtatót tudtunk beszerezni. Ezek által lehetővé vált a legénységi hálóban lévő elhasználódott és pihenésre alkalmatlan heverők cseréje és így megoldódott a dolgozók kulturált pihenése a kivonulások közötti időben, valamint a mentéssel kapcsolatos dokumentációk nyomtatása. A program kapcsán nyert sajtónyilvánosság eredményeként felajánlásként kaptunk pingpongasztalt, bútorokat, ágyneműket, egy televíziót, valamint egy magasnyomású mosó berendezést.”