A vádirat szerint a vádlott 2019. október 14-én reggel 7 óra körül közlekedett az általa vezetett személygépkocsival az M5-ös autópályán Szegedről Budapest felé haladva, Kistelek térségében.
A 144. kilométerszelvényhez közeledve a vádlott utolérte a hosszabb ideje 90 km/h sebességgel haladó kamiont, amely éppen egy másik tehergépkocsit előzött. Az előzés befejezését követően a kamiont vezető sértett visszatért a külső forgalmi sávba, majd a vezetőfülke lehúzott ablakán keresztül bal keze középső ujjával bemutatott a mögötte haladó, folyamatosan fénykürtöt használó vádlottnak. A vádlott ezt követően, miután megelőzte a sértett által vezetett tehergépkocsit, az előzményeken felháborodva a kamion elé állt, majd büntetőfékezett úgy, hogy a személygépkocsiját mintegy 60 km/h sebességre lassította le. A sértett az előtte hirtelen fékező jármű mögött megállni nem tudott, a vádlott autójának ütközött folyamatos fékezés mellett két alkalommal is. A két gépjármű az ütközéstől mintegy 150 méterre, a leállósávban állt meg.
A vádlott szándékosan megszegte a KRESZ azon szabályát, amely szerint a jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak akkor szabad, ha azt a személy, vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi. Ezzel a közlekedési szabályszegéssel a vádlott a sértett testi épségét szándékosan, közvetlenül veszélyeztette.
A balesetben egyébként személyi sérülés nem történt.
A járási ügyészség a vádlottat közúti veszélyeztetés bűntettével vádolja. A vádlott bűnösségéről a Szegedi Járásbíróság fog dönteni.
(Illusztráció: BorsOnline)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.