Közlekedés

Közel negyed órával megnőhet a menetidő a Szeged-Budapest vasútvonalon

Közel negyed órával megnőhet a menetidő a Szeged-Budapest vasútvonalon

2023. április 21., péntek
Közel negyed órával megnőhet a menetidő a Szeged-Budapest vasútvonalon

Vitézy Dávid korábbi közlekedésért felelős államtitkár közösségi oldalán osztotta meg azt a cikket, amelyből kiderül, hogy a MÁV-START Zrt. a pályaromlások miatt több vonalán is jelentős menetidő-növekedéssel számol - a legnagyobb mértékben Budapest és Szeged között.

Az Indóház Online oldalán jelent meg az a cikk, melyet a korábbi közlekedésért felelős államtitkár, Vitézy Dávid is megosztott Facebook-oldalán. Eszerint a MÁV számos vonalon menetidő-növekedéssel számol a várható pályaromlások miatt - az erről szóló infografika alapján pedig Szeged és Budapest között nyúlna meg a leginkább a menetidő, mintegy 13 perccel.

A több száz milliárdos pályafelújítások ellenére is romlik a vasúti hálózat összképe (grafika forrása: MÁV-Start Zrt.)
Forrás: Iho.hu

Vitézy a 2022-es választások után a Palkovics László vezette Technológiai- és Ipari Minisztériumban volt közlekedési államtitkár, Palkovics lemondása után azonban Vitézy is távozott a pozíciójából, mivel a miniszter lemondásával a minisztérium is megszűnt. A közlekedési szakterület Lázár János minisztériumához került át.

Mint azt a volt államtitkár bejegyzésében írja, a fenti infografikát a MÁV már szakmai konferenciákon is bemutatta. Az adatok alapján Szeged és Budapest között 13, Nyíregyháza felé 5, Miskolc felé 7 perccel lassulnának a vonatok.

Vitézy szerint azonban ez nem csak a vonatok lassulását, hanem a teljes kelet-magyarországi ütemes menetrend összeomlását jelentené, a csatlakozási rendszereivel együtt.

A volt államtitkár szerint ugyanis ha ez tényleg megtörténik, szinte teljes Kelet-Magyarországon az utasszám visszaesése és az utazási idő növekedése lényegesen nagyobb lesz annál, mint amit önmagában egy 5-13 perc késés okozna. Hozzáteszi, évtizedek óta sokan dolgoznak az országos ütemes vasúti menetrend létrejöttén, amit mostanra sikerült széles körben bizonyítani. ,,Nem lehet és nem szabad belőle visszalépni." - teszi hozzá Vitézy. Elmondása szerint ,,külön érthetetlen", hogy a közelmúltban felújított vonalakon is megjelennének a ,,lassújelek", például Budapest és Debrecen között is.

A volt közlekedési államtitkár úgy véli, hogy az új bérletek miatt várható jelentős bevételkiesés, illetve a háború nyomán elszállt energiaárak miatt eshetett kétségbe a MÁV vezetése.

Lázár János építési és közlekedési miniszter egy tegnapi interjúban többek között egyébként arról is beszélt, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése után következő lépésként az év végéig egységes jegyértékesítési rendszert és menetrendet is terveznek kialakítani.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.