Hétvégén már napközben is zakatolnak a tehervonatok Szeged és Röszke között

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A teherforgalom egyenletes elosztása érdekében, szeptember 16-tól, hétvégénte napközben is járnak a tehervonatok a Szeged-Rendező–Röszke országhatár közötti vasútvonalon. Hétköznapokon továbbra is csak az esti és éjszakai órákban közlekednek – közölte a MÁV.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint ütemterv szerint halad a MÁV beruházásában a Szeged-Rendező–Röszke országhatár vasútvonal átépítése, villamosítása. A munkálatok tervezetten 2023 őszén fejeződnek be teljeskörűen. 

Mint írják, július végéig a teljes vonalon kiépítették a vasúti pályát, befejeződött a nagygépes munkavégzés, a vágányok, a váltók és a szükséges építmények is elkészültek, ennek köszönhetően augusztus 1-jétől újraindult a teherforgalom. Átmenetileg ez a vonal biztosítja a Budapest–Kelebia vasútvonal teljes kizárással járó fejlesztési időszakában a tranzit áruforgalom kerülő útvonalát, az észak-déli tengely vasúti árufuvarozási közlekedését.

A felújítás teljes befejezéséig csak tehervonatok közlekednek a szakaszon. A megnövekedett teherforgalom, a vonatok egyenletes elosztása miatt szükséges a kiterjeszteni a vonatok közlekedésének idejét.

Szeptember 16-tól, hétvégénte napközben is – péntek 17:30-tól hétfő 07:30-ig – járnak a tehervonatok.

Hétköznapokon továbbra is csak az esti és éjszakai órákban (17:30-07:30 között) közlekedhetnek. A teljes fejlesztési munkák befejezéséig, a tehervonatok sebességét 60 km/órás sebességre korlátozták. A beruházás befejezéséig a MÁV kéri a vasútvonal térségében élő lakosság türelmét.

Fő a biztonság!
A vonalon 2015. óta szünetelt a járműforgalom, ezért a vasúttársaság kiemelten kéri a környék lakóit és az útátjárók használóit, hogy az újraindult vonatközlekedés miatt az útátjárókban és a vasútvonal mentén fokozott figyelemmel közlekedjenek. A nem biztosított átkelőhelyeknél kiemelten fontos, hogy a vasúti átjáróra csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha a vezető meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű egyik irányból sem közeledik, és a folyamatos áthaladás biztosított.

A közleményben megemlítik, hogy a nappali órákban – vonatmentes időszakban – végzik a vasútvonal hátralévő kivitelezési munkáit. A beruházás befejezésétől, tervezetten 2023. október végétől, a vasúti pálya 0-24 órában képes lesz a forgalom lebonyolítására, ennek okán

az éjszakai tehervonatok mennyisége csökkeni fog, a villamosítást követően csendesebb, villamos vontatású mozdonyokat használva.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint 2025 év végétől a vasúti tranzit áruforgalom visszaterelődik a Szabadka – Kelebia – Kiskunhalas – Budapest vasútvonalra, ez várhatóan tovább csökkentheti a Szeged-Röszke között áthaladó tehervonatok számát.

A közleményben megemlítik, hogy a beruházás befejezése után megindulhat a személyvonati közlekedés is, a tervek szerint FLIRT villamos motorvonatok közlekednek majd a vonalon.

FLIRT motorvonatok járhatnak majd Szeged és Szabadka között (Fotó: MÁV)

Előző sztori

Megszavazta az Európai Parlament. baloldala: szerintük nincs demokrácia Magyarországon

Következő sztori

Novák Katalin vezeti az ENSZ közgyűlés magyar képviseletét