Tram-train főmérnök: ha feláll a teljes flotta, nem jelent majd ekkora gondot néhány jármű kiesése

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az útóbbi napokban folyamatosan a vasútvillamos közlekedési rendjének módosulásairól tájékoztattuk olvasóinkat: kimaradt járatokról, pótlóbuszokról és villamosokról kellett hírt adjunk. Több okból kifolyólag a közelmúltban három jármű is kiesett a forgalomból, de ha teljes lesz a flotta, Kanda Imre főmérnök szerint nem fog majd ekkora problémákat okozni – tudhattuk meg a Rádió7 csütörtöki Közös Nevező című műsorából.

Felsővezeték-szakadás és baleset is nehezítette a helyzetet

Az ónos eső ugyan hatással lehetett volna a vonal váltóira, azonban fűtőberendezéssel vannak ellátva, így kizárt, hogy befagyjanak – azonban a vastag jéglerakódást a felsővezetékeken nem lehet kivédeni, ami a közelmúltban bekövetkezett szakadáshoz vezetett. Kanda Imrétől megtudhattuk, hogy egy másik szerelvénynél aláváltás történt, ami járművezetői hiba miatt kisiklott, de hangsúlyozta, hogy

ezek a járművek teljesen új rendszer szerint működnek, senkinek nincs tapasztalata a vezetők közül a használatukban, így idő kell a rutin kialakulásához. Legyünk türelmesek és megértőek a vasútvillamosok vezetőivel!

Egy kis flotta megérzi, ha kevés jármű esik is ki

A vasútvillamos meglévő nyolc szerelvényes flottájából jelenleg még nem is mindegyik szállíthat utasokat, ugyanis tartampróbát teljesít, így érthető, ha 2-3 jármű kiesik, az fennakadásokat fog okozni. Kanda szerint az összes új rendszernél előfordulnak problémák, nem várt meghibásodások, legyen szó akár villamosról, vagy a tram-trainről. A főmérnök ugyanakkor azt mondta a rádióműsorban,

ha ezeken a természetesen előforduló zökkenőkön túl lesz a tram-train, utána 40-50 évre biztosítja a teljes körű szolgáltatást Szeged és Hódmezővásárhely között.

Nincs messze a kocsiszín átadása sem

A vadonatúj szegedi kocsiszín még hatékonyabbá és gyorsabbá fogja majd tenni a vasútvillamosok karbantartását és akár javítását is: a remíz már a műszaki átadásnál tart, tavasz végére már át is adhatják azt. A vásárhelyi párjáról is szó esett a műsorban, az ottani kocsiszínnel kapcsolatban Mucsi László projekttanácsadó azt nyilatkozta, hogy hamarosan a tervezési szakaszba lép a beruházás, a közbeszerzési eljárások már véget értek.

via Promenad24

Előző sztori

Betegség miatt elmarad két előadás a Szegedi Nemzetiben

Következő sztori

A szegedi Volánbuszosok is jól járnak a bérmegállapodással