Közélet

Magyarországon az eszpresszó a legnépszerűbb kávé

Magyarországon az eszpresszó a legnépszerűbb kávé

2021. június 30., szerda
Magyarországon az eszpresszó a legnépszerűbb kávé

A Costa Coffee és a GKI Digital közös kutatásában több mint 2700 személyt kérdeztek meg mindennapi szokásaikról, közülük mintegy 2000-en tartják magukat rendszeres kávéfogyasztónak.

A válaszadók közül minden második (53 százalék) fogyaszt rendszeresen eszpresszót, a következő legnépszerűbb kávétípus a tejeskávé (31 százalék) és a cappuccino (30 százalék). A férfiak leginkább az egyszerű, de sokak szerint a legízletesebb kávét, az eszpresszót isszák: 64 százalékuk mondta, hogy rendszeresen ezt fogyasztja, míg a nők többsége inkább a tejes italokat.

A kutatás szerint korcsoportbeli különbségek is mutatkoznak: a 18-29 éves korosztályban a legnépszerűbbek a tejes italok, ők az átlagos 30-31 százaléknál jóval magasabb arányban fogyasztanak cappuccinót (47 százalék) és caffe lattét (46 százalék).

A napszak is befolyásolja a kávéválasztási szokásokat, eszpresszót leginkább reggel fogyasztanak a válaszadók: 86 százalékuk iszik egyet rögtön ébredés után, de délben (39 százalék) és délután (34 százalék) is népszerű ez a változat. Szintén reggel népszerűek az egyéb tej nélküli kávéitalok, mint a doppio, americano vagy az espresso lungo. A délutáni időszak inkább a tejes italoké - ilyenkor fogyasztják a legnagyobb arányban ezeket az emberek.

A válaszadók több mint fele (55 százalék) minőségi kávét fogyaszt, ám ha nagyon muszáj, beéri az átlagossal is. A válaszadók negyede azt mondta, hogy bármit megiszik, a lényeg, hogy kávé legyen - főként a 25-29 évesek körében magas azok aránya (33 százalék), akik így gondolják.

A válaszadók 14 százaléka inkább nem iszik kávét, ha nem minőségi a kínálat - ez különösen az 50-59 évesek körében jellemző, közülük minden ötödik gondolkozik így.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.