Jól teljesíthető feladatsort kaptak magyarból a diákok

Budapest, 2021. május 3. Tételfüzeteket oszt ki egy tanár a magyar nyelv és irodalom írásbeli érettségi vizsgán a fõvárosi Szent István Gimnáziumban 2021. május 3-án. Ezen a napon - a járványügyi szabályok betartásával - országszerte megkezdõdtek az írásbeli érettségi vizsgák. Az elsõ érettségi napon magyar nyelv és irodalomból középszinten 71 ezren, emelt szinten mintegy kétezren adnak számot tudásukról. MTI/Szigetváry Zsolt
Korrekt, jól teljesíthető, megfelelő erősségű és felhasználóbarát feladatsorként értékelte a hétfői írásbeli magyarérettségi tételeit az MTI által megkérdezett szegedi szaktanár, Sisák Gábor. A járvány miatt bevezetett higiénés és járványügyi szabályokat problémák nélkül alkalmazták az intézményekben.

Középszinten a magyarérettségi első részében az 1848-as szabadságharc szónokairól szóló cikk alapján kellett megoldani feladatokat, a szövegalkotási részben a videójátékok vagy a társasjátékok közti választásról érvelhettek az érettségizők, vagy hivatalos levelet írhattak egy természetjáró szakkör elindításáról.

A vizsga második részében a műértelmező szövegalkotási feladatot választóknak egy Mikszáth-novellát kellett elemezniük, míg az összehasonlító műelemzésre voksolóknak egy ismert Arany János- és egy Tóth Árpád-vers összevetése volt a feladatuk.

Sisák Gábor, a Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola szaktanára szerint az idei érettségire korrekt, jól teljesíthető feladatsort állítottak össze, amely a megszokottnál erősebben épített a diákok által elsajátított tudásanyagra.

A szövegértési feladat kellő terjedelmű volt, az ehhez kapcsolódó tizenegy kérdés közül kettő-három lehetett nehezebben megválaszolható vagy nem teljesen egyértelmű – mondta a szakember. Hozzátette, a rövidebb fogalmazások életszerű feladatai, a társasjátékokkal kapcsolatos érvelés vagy egy szakkörindítást kezdeményező hivatalos levél megírása nem okozhatott nehézséget egy felkészültebb diáknak.

A Mikszáth-novella a többség számára ugyan feltehetően ismeretlen volt, az elemzéshez mégis biztos alapot jelentett, hogy a mű A jó palócok kötetbe tartozik. Szintén fogódzót jelenthetett a diákoknak, hogy bár a lírai alkotások összehasonlításánál a Tóth Árpád-verssel kevesebben találkoztak tanulmányaik során, Arany János Epilógus című műve kihagyhatatlan eleme a tananyagnak – fejtette ki a pedagógus.

MTI

Default thumbnail
Előző sztori

DÉLI SZÓ – Szeged – 2021.04.30.

Következő sztori

Dr. Stumpf István: Nem csupán technokratikus, hanem nemzetstratégiai kérdés az SZTE modellváltása

Legutóbbi hasonló cikkek